معاون صنايع‌دستي و هنرهاي‌سنتي استان مرکزي با بيان اين مطلب به ميراث‌آريا(chtn) گفت: خوشبختانه امروزه امکانات گسترده‌اي در زمينه فروش داخلي و صدور صنايع‌دستي به کشور‌هاي خارجي به وجود آمده است.

\"قاسم کاظمي\" افزود: براي اينکه موقعيت‌ها و زمينه‌هاي مناسب را از دست ندهيم بهترين راهکار توسعه آموزش در روستاها است.

وي ادامه داد:‌ مي‌توان با توسعه و آموزش صنايع دستي براي نيروي زائد در بخش کشاورزي، شغل و درآمد ايجاد و از مهاجرت بي‌رويه آنان به شهرها جلوگيري کرد.

وي تصريح کرد: صنايع دستي با قابليت و خصوصيات ويژه خود مانند بي‌نيازي به سرمايه‌گذاري زياد و امکان توسعه آن در مناطق روستايي مي‌تواند نقش مهمي در ايجاد اشتغال ايفا کند.

کاظمي گفت: در حال حاضر نيز تعداد زيادي از روستاييان، کشاورزان و خانواده‌هايشان با پرداختن به صنايع‌دستي و توليد محصولاتي مانند قالي، گليم، پارچه‌هاي دست‌بافت و سفال به درآمد جنبي قابل‌توجهي دست يافته‌اند.

معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي استان مرکزي ادامه داد: در برخي مناطق کويري به علت فقدان امکانات کشاورزي و يا فعاليت‌هاي صنعتي، صنايع‌دستي و خانگي مي‌تواند مهمترين منبع کار و اشتغال باشد.

بنابراين گزارش،‌ بافته‌هاي‌داري، دستبافي، روکاري و رودوزي، چاپ‌هاي سنتي، نمدمالي، سفالگري و سراميک‌سازي، شيشه‌گري، ساخت محصولات فلزي و ... از عمده‌ترين محصولات صنايع‌دستي استان مرکزي است.

M/H/113





انتهای پیام/

کد خبر 1386042718