به‌گزارش ميراث آريا(CHTN)، \"جليل گلشن\"، مدير دفتر حفاظت از اموال منقول در نشست مديران ميراث فرهنگي استان‌ها ضمن بيان اين مطلب گفت: اموال منقول کشور به دليل بي‌توجهي‌هاي بسيار زياد ساماندهي نشده و بر همين اساس بسياري از اين آثار دچار صدمات زيادي شده است.

وي افزود: تمامي اشيايي که در داخل سازمان ميراث فرهنگي، در دستگاه‌هاي دولتي، موسسات عمومي و اشيايي که در اختيار بخش خصوصي قرار دارد همه جزء اموال منقول کشور به حساب مي‌آيد که در آيين نامه اموال دولت در سال 1381 به تصويب رسيده است.

گلشن گفت: با توجه به ضرورت ساماندهي اشياي منقول فرم‌هايي به تمامي استان‌ها ارستال شده تا مشخصات آثار تاريخي منقول را براي شناسايي، آسيب‌شناسي، طبقه‌بندي و مرمت، براي اداره اموال منقول ارسال کنند.

مدير دفتر حفاظت از اموال منقول با انتقاد از تدوين نشدن آيين‌نامه براي جمع‌داران گفت: براساس قوانين هر مجموعه‌دار بايد 50 شي درجه يک، 500 شيء درجه 2 و هزار شيء درجه سه داشته باشد اما هنوز آيين‌نامه خاصي براي مجموعه‌داران تدوين نشده تا تکليف اين جمع‌داران مشخص شود.

وي در پايان گفت: استان‌ها بايد در ارسال اطلاعات آثار تاريخي، مشخصات مرمتگران و کارگاه‌هاي مرمتي تعجيل کنند تا در صورت کمبود کارگاه مرمت، از کارگاه‌هاي مرمت خصوصي استفاده شود.

S/H/115


انتهای پیام/

کد خبر 1386050155