به گزارش ميراث آريا(CHTN)، مدير کل دفتر بازاريابي و تبليغات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در همايش روسا و معاونان استان‌ها با بيان اين مطلب گفت: تبليغ روي اتوبوس‌ها و در کافي شاپ‌ها نيز يکي از اقداماتي است که انتظار داريم روساي سازماني استان‌هاي مختلف آن را مدنظر قرار دهند.

\"صادقي\" تصريح کرد: اولويت ديگر سازمان در بحث تبليغات، برگزاري شب توسعه گردشگري خارجي است. قبل از هر چيز بايد کشورهايي را که مي‌توانند با ايران مراوده گردشگري داشته باشند، اولويت‌بندي کرده و کشورهاي مورد هدف گردشگري را شناسايي کنيم. اين کار يکي از وظايف اصلي دفتر کل بازاريابي است که در اين راستا اين دفتر کشورهايي مانند ژاپن، عربستان، امارات، بحرين، عراق، ترکمنستان، کره جنوبي، عمان ، هند، قطر، آذربايجان، انگليس، آلمان، فرانسه، ايتاليا، هلند، اتريش، قزاقستان، لبنان، اندونزي، تاجيکستان، ليبي و اردن را به‌عنوان کشورهاي هدف گردشگري جزء اولويت‌هاي خود قرار داده است.

وي افزود: به دنبال اين هستيم که در يک برنامه بلند مدت با تمام اين کشورها، اولويت‌هاي گردشگري دو کشور را شناسايي کنيم .

همچنين راه اندازي دفاتر اطلاع‌رساني يکي ديگر از اولويت‌هاي ما در سال 86 است، به‌طوري که قرار است 30 دفتر اطلاع رساني در کشورهاي مختلف ايجاد شود. در کشورهايي چون امارات، عمان، بحرين، تايلند و سوريه حکم ايجاد اين دفاتر صادر شده و به زودي شاهد افتتاح آنها خواهيم بود.

صادقي به سومين برنامه دفتر کل بازاريابي اشاره کرده و گفت: سومين برنامه ما برگزاري تورهاي آشناسازي است که در اين زمينه دفاتر اطلاع رساني مي‌توانند کمک خوبي براي استان‌ها باشند.

برگزاري اين تورها در کشورهاي همجوار هدف گردشگري نيز مي‌تواند در زمينه تبليغات نتايج خوبي را براي توسعه صنعت گردشگري دربرداشته باشد.

مدير کل دفتر بازاريابي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تاکيد کرد: برگزاري تورهاي آشناسازي يکي ديگر از برنامه‌هاي سال 86 است که بايد به مرحله اجرا درآيد. در اين زمينه تاکنون برگزاري 20 تور آشناسازي را در دستور کار قرار داده و 9 تور تورهاي ايتاليا، هنگ کنگ، قرقيزستان و ... را برگزار کرده‌ايم که عبارتند از براي اجراي برخي از اين تورها هيأت‌هاي مختلفي را اعم از خبرنگاران، کارشناسان و ... در نظر گرفته‌ايم.


وي هدف از برگزاري اين تورها را معرفي جاذبه‌هاي استان‌هاي مختلف به گردشگران خارجي اعلام کرد.

صادقي افزود: همچنين برگزاري همايش هاي مشترک با 5 کشور از جمله اندونزي، مالزي، عربستان و کويت در سال جاري از ديگر برنامه هاي سال 86 اين دفتر است که انتظار داريم استان‌ها در اين زمينه به تبادل اطلاعات بپردازند.

وي تاکيد کرد: در سال گذشته تنها 3 استان در بحث ترانزيت حجاج موفق بوده و زحمات بسياري کشيده اند که اين با توجه به موقعيت توريسم مذهبي در کشور کافي نيست. ما معتقديم بايد در اين زمينه همه استان ها فعاليت داشته باشند. همچنين برگزاري 25 نمايشگاه در خارج از کشور از ديگر برنامه‌هايي در نظر گرفته شده براي سال 86 است که در آينده نزديک شاهد اجراي آن خواهيم بود. بحث تدوين برنامه‌هاي زمان بندي و تورهاي آشناسازي، حضور و شرکت معاونان و مديران بازاريابي در برگزاري همايش‌هاي بازاريابي به صورت منطقه‌اي و ... نيز، از جمله برنامه‌هاي ديگر اين دفتر است که تا پايان سال 86 اجرايي خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: دفتر بازاريابي و تبليغات دو برنامه ديگر را نيز در اولويت کاري خود قرار داده است. يکي از اين برنامه‌ها توسعه گردشگري داخلي است و براي تحقق آن هر استاني بايد با برنامه‌ريزي جامع، بازارهاي هدف و قابليت ها و جاذبه هاي استان خود را شناسايي و معرفي کند. دومين اولويت هم توسعه گردشگري خارجي است که در اين زمينه نيز اقداماتي از سوي اين دفتر انجام شده است.

وي گفت: برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف در زمينه معرفي جاذبه‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در استان‌هاي مختلف نيز از ديگر اولويت‌هاي اين دفتر در بخش توسعه گردشگري داخلي است. در اين زمينه 5 نمايشگاه برگزار خواهيم کرد. از ديگر اقدامات انجام شده در اين زمينه ايجاد خانه‌هاي جهانگردي است که براي تبليغ گردشگري طراحي شده است. کتابخانه‌هاي جهانگردي تهيه شده در 29 استان نيز از برنامه‌هاي ديگر اين دفتر است که تاکنون در همه استان‌ها بجز يک استان راه‌اندازي شده است. کميته‌هاي تبليغات و بازاريابي نيز در تمام استان‌ها ايجاد شده است.

به گفته وي استاندارسازي يکي ديگر از
بحث‌هايي است که مورد توجه اين دفتر قرار گرفته و در اين زمينه اقدامات مختلفي در حال انجام است.

M/103



انتهای پیام/

کد خبر 1386051321