به گزارش ميراث آريا(CHTN)، \"سيروس ابراهيمي\" رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در مراسم گشايش اين نمايشگاه با اشاره به نقش صنايع‌دستي در سلامت رواني افراد، از اين هنر- صنعت به عنوان گل سرسبد ميراث معنوي کشور ياد کرد.

وي افزود: صنايع‌دستي در طول تاريخ همواره با افراد حرکت کرده و معرف ارزش‌ها و معنويات جوامع گوناگون است.

ابراهيمي، نقش توليدات اين حوزه در معرفي ارزش‌هاي ديني را مورد توجه قرار داد و گفت: صنايع‌دستي به لحاظ فراگير بودن، و اثرگذاري در روحيه اشخاص نقش بسزايي در رفع مشکلات فرهنگي و سياسي کشورها دارد.

رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري لرستان با تاکيد بر اينکه طي يکسال اخير تعداد يک هزار و 266 شغل از طريق صنايع‌دستي در استان ايجاد شده است، افزود: اين تعداد شغل از طريق اعطاي وام از محل تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده ايجاد شده است.

ابراهيمي، از زنان به‌عنوان تأثيرگذارترين افراد در رونق و پايايي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي کشور ياد کرد و افزود: تشکيل اتحاديه هنرمندان و حمايت جدي دولت از طريق سياستگذاري‌هاي صحيح در اين حوزه مي‌تواند به بسياري از مشکلات پايان دهد.

وي در ادامه از آموزش رشته‌هاي متنوع صنايع‌دستي در اين استان خبر داد و گفت: طي يکسال 28 هزار نفر علاقه‌مند در رشته‌هاي متنوع آموزشي دوره ديدند که قرار است براي ارائه مدرک معتبر به اين عده آموزش‌هاي تکميلي آنان در سطوح بالاتر نيز در دستور کار معاونت قرار گيرد.

اين مقام مسئول در پايان از نبود آمار و ارقام صحيح براي شناسايي هنرمندان، همچنين ميزان گرايش افراد نسبت به رشته‌هاي مختلف به‌عنوان نقطه ضعف جدي نام برد و گفت: مسئولان بايد در نظر داشته باشند که از طريق تصويب آيين‌نامه صندوق‌هاي پشتيباني تدابير جدي در حوزه صنايع‌دستي انديشيده شود زيرا در غير اينصورت شاهد ورود صنايع دستي بومي کشور از طريق چين خواهيم بود.

اين گزارش مي‌افرايد: نخستين نمايشگاه سراسري صنايع‌دستي لرستان تا 25 مرداد با 160 غرفه از ساعت 16 تا 22درخرم آباد، ضلع شمالي درياچه \"کيو\"، بلوار جام‌جم براي بازديد عموم داير است.

M/111


انتهای پیام/

کد خبر 1386052117