به گزارش ميراث آريا(CHTN)، معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي گلستان گفت: اين معاونت پيرو پيگيري‌هاي مصوبه هيات وزيران در خصوص تجهيز مکان‌هاي مناسب و خريد اقلام صنايع‌دستي جهت نمايش با نظارت سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اقداماتي را انجام داده است.

\"انوشيروان گرايلي\" افزود: خريد محصولات صنايع‌دستي توسط تمام نهادها، ادارات و سازمان‌ها جهت اهداي جوايز و کادو به مناسبت‌هاي مختلف و تجهيز مکان‌هاي مناسب جهت نمايش صنايع‌دستي با هماهنگي استانداري گلستان، نقش بسزايي در فرهنگ‌سازي و شناسايي اين محصولات در استان داشته است.

وي با اشاره به نقش موثر فرهنگ‌سازي در بازاريابي و فروش محصولات صنايع‌دستي گفت: با اقدامات اين معاونت و ارائه راهکارهاي اجرايي مناسب اميدواريم در آينده‌اي نزديک شاهد رشد و شکوفايي هر چه بيشتر اين هنر- صنعت در استان و کشور باشيم.

وي، همچنين از برپايي نمايشگاه صنايع‌دستي و سوغات در گرگان خبر داد و افزود:اين نمايشگاه با همکاري و تلاش بخش خصوصي و حمايت‌هاي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در محل سايت تفريحي باباطاهر گرگان برپا شده است.

گرايلي با بيان اينکه در اين نمايشگاه سوغات و صنايع‌دستي 17 استان کشور در معرض نمايش قرار داده شده است، گفت: سفال، گليم‌بافي، سوزندوزي، جاجيم‌بافي، البسه محلي، معرق، منبت، نماسنگ، تراش سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي و زيورآلات از جمله رشته‌هاي به نمايش درآمده در اين نمايشگاه است.

معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي گلستان افزود: اين نمايشگاه تا پايان شهريور ماه ميزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

M/113






انتهای پیام/

کد خبر 1386052125