به گزارش ميراث آريا(CHTN) و به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان گلستان، \"فريدون فعالي\" سرپرست اين سازمان به اعلام اين خبر گفت: در راستاي رفاه حال گردشگران و مسافران هر ساله چندين پروژه گردشگري در زمينه‌هاي مختلف محوطه‌سازي و احداث کمپ، تجهيز مبلمان، سرويس بهداشتي، روشنايي، آب‌رساني و... اجرا مي‌شود تا علاوه بر ايجاد رضايت زمينه مساعدي براي جذب هر چه بيشتر گردشگر فراهم شود.

وي افزود: امسال نيز با توجه به انجام 28 پروژه گردشگري در سارسر استان ازجمله مبلمان و کف‌سازي مسير پلکاني مجموعه گردشگري ناهارخوران، محوطه‌سازي و تعمير ابنيه خدماتي آب گرم زيارت، مبلمان و تجهيز مجموعه گردشگري توسکستان، محوطه‌سازي و مبلمان مجموعه گردشگري نواه، احداث کمپينگ و ايجاد مجتمع بين‌راهي گنبد، آماده‌سازي مجموعه گردشگري پارک شهرداري آزادشهر، ايجاد کمپينگ پارک امام رضاي کردگوي، ساخت کمپينگ کبود وال و آماده‌سازي مجموعه‌هاي گردشگري در شيرباد، ‌شمتکلا، فارسيان و آبشار لوو و چندين پروژه ديگر که همگي از سال قبل در حال انجام است، 8 پروژه در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداري خواهد رسيد.

فعالي با اشاره به تصويب بيش از 10 ميليارد ريالي اعتبار براي همه اين پروژه‌ها ادامه داد: پروژه‌هاي کمپينگ کردکوي، علي‌آباد و دلند، آسفالت شيرآباد، همچنين روشنايي باغ تاشته راميان با اعتبار تخصيص يافته دو ميليارد و 749 ميليون ريال همزمان با هفته دولت مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند.

وي يادآور شد: پروژه‌هاي هتل زيارت در روستاي زيارت گرگان، هتل قابوس در گنبد، مجتمع تفريحي پذيرايي گلستان در بندر ترکمن با ظرفيت اشتغالزايي براي 32 نفر و اعتبار سه ميليارد و 400 ميليون ريال و آورده سهم سرمايه‌گذار به مبلغ دو ميليارد و 600 ميليون ريال از ديگر پروژه‌هاي قابل افتتاح و بهره‌برداري در اين هفته است.

لازم به ذکر است در کل استان 10 پروژه مجتمع تفريحي توريستي با پيش‌بيني اشتغالزايي 395 نفر و اعتبار بيش از 54 ميليارد ريال و سهم آورده بيش از 24 ميليارد ريال و 11 پروژه هتل و مجتمع اقامتي پذيرايي با پيش‌بيني اشتغال 254 نفر و اعتبار بيش از 140 ميليارد ريال و سهم آورده سرمايه‌گذار به مبلغ بيش از 66 ميليارد ريال در حال اجرا است.

M/


انتهای پیام/

کد خبر 1386052128