وزير امور اقتصادي و دارايي در گفتگو با ميراث آريا (chtn) افزود: بر اساس مصوبه وزراي عضو شوراي عالي توسعه صادرات غيرنفتي درآمدهاي حاصل از پذيرش گردشگران خارجي و حمل کالاهاي صادراتي با هدف توسعه صادرات غيرنفتي کشور، از پرداخت عوارض و ماليات معاف مي‌شوند.

\"داوود دانش جعفري\" تصريح کرد : دستورالعمل \"برقراري معافيت از عوارض و ماليات براي درآمدهاي حاصل از پذيرش گردشگران خارجي ورودي توسط دفاتر خدمات مسافرتي\" بايد توسط کارگروهي که با تصويب وزراي عضو شوراي عالي توسعه صادرات غيرنفتي تشکيل شده است، تدوين شود.

وي افزود: اين دستورالعمل پس از ارائه در شوراي عالي توسعه صادرات غيرنفتي تصويب خواهد شد.

وزراي عضو شوراي عالي توسعه صادرات غيرنفتي با هدف ايجاد تسهيلات لازم براي توسعه صادرات غيرنفتي کشور، با تشکيل کارگروهي با مسئوليت وزارت بازرگاني و حضور وزراي امور اقتصادي و دارايي، راه و ترابري، معاونت حقوقي و امور مجلس رئيس‌جمهور و سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي موافقت کردند.

اين کارگروه در مدت يک ماه پس از تصويب اين قانون، بايد نسبت به تدوين دستورالعمل \"برقراري معافيت از عوارض و ماليات براي آن بخش از درآمد شرکت‌هاي حمل و نقل بين‌المللي مربوط به حمل کالاهاي صادراتي و نيز درآمدهاي حاصل از پذيرش گردشگران خارجي ورودي توسط دفاتر خدمات مسافرتي\" اقدام و آن را به شوراي عالي توسعه صادرات غيرنفتي ارائه کند.

M/105

انتهای پیام/

کد خبر 138606136