معاون صنايع‌دستي و هنرهاي‌سنتي اصفهان به ميراث آريا (chtn) گفت: براي دستيابي به اهداف برنامه پنج ساله چهارم توسعه و چشم انداز 20 ساله، سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري نيازمند ياري و کمک دستگاه‌هاي ديگر است.

\" احمد اديب\" افزود: اداره تعاون يکي از مراکز دولتي است که مي‌تواند به دليل مديريت بر کارگاه‌هاي توليدي به‌صورت تعاوني به ارتقاي صنايع دستي کمک کند.

وي، با بيان اينکه بسياري از دستگاه‌هاي دولتي امکاناتي دارند که ما مي‌توانيم از آن براي پيشبرد اهدافمان استفاده کنيم، گفت: استفاده از تجربيات فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي صنايع‌دستي به عنوان کارشناس براي اداره کارگاه‌ها يکي از دستاوردهاي اين همکاري‌هاست.

وي، با اشاره به اينکه در نظر داريم با وزارت بازرگاني، مرکز توسعه صادرات ايران، شهرداري‌ها و ساير دستگاه‌هاي اجرايي نيز وارد مذاکره شويم، تأکيد کرد: اين تعامل و همکاري ما را براي دستيابي زودتر به اهداف ياري مي‌دهد.

اديب، درخصوص هدف انعقاد تفاهمنامه با اداره تعاون نيز گفت: مجوز تعاوني‌ها توسط اين اداره صادر مي‌شود و هنرمندان صنايع‌دستي بيشترين متقاضي اين مجوزها هستند.

معاون صنايع‌دستي و هنرهاي‌سنتي اصفهان، با اشاره به مفاد اين تفاهمنامه، گفت: در يکي از بندهاي اين تفاهمنامه به معاونت صنايع دستي تأکيد شده ‌است که تمامي طرح‌هاي تعاوني‌هاي صنايع‌دستي را پس از تأييد نماينده اين معاونت براي تسهيلات به بانک‌هاي عامل معرفي کند.

113/

انتهای پیام/

کد خبر 1386061363