\"يوسف مرادي\"، کارشناس باستان‌شناسي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان کرمانشاه با بيان اين مطلب به ميراث آريا(chtn) )گفت: به منظور انجام کاوش هاي باستان‌شناسي استان در سال جاري ، يک ميليارد و 324 ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات استاني اختصاص يافته است.

وي افزود: در صورت صدور مجوز از سوي پژوهشکده باستان‌شناسي بعد از ماه مبارک رمضان دومين فصل کاوش هاي باستان‌شناسي را در عمارت خسرو آغاز خواهيم کرد.

مرادي تصريح کرد:در نخستين فصل کاوش باستان‌شناسي عمارتي متعلق به دوره ساساني کشف شد که طي کاوش در آن يک تالار تشريفات به ابعاد 11 تا 16 متر به دست آمد که احتمالا در زمان خود به گچبري مزين بوده است.

لازم به ذکر است ؛ براساس نتايج کاوش‌هايي که در سال‌هاي قبل از انقلاب باستان‌شناسان غربي در کاخ خسرو انجام داده بودند، تصور مي‌رفت، اين مکان تاريخي توسط خسرو پرويز در دوره ساساني ساخته شده باشد، اما براساس نتايج به دست‌‌ آمده از کاوش‌هاي سال گذشته مشخص شد که اين بنا به دوره عباسي تعلق دارد.

بنابراين گزارش، باستان‌شناسان غربي عمارت کاخ خسرو واقع در شهرستان قصر شيرين را در سال‌هاي 1897، 1910 و 1930 ميلادي کاوش و بررسي کردند.

116/

انتهای پیام/

کد خبر 138607022