\"حميد بختياري\" کارشناس صنايع‌دستي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان ايلام با بيان اين مطلب به ميراث آريا(CHTN) گفت: مؤثرترين راه دستيابي به بازار فعال گليم نقش برجسته و دستيابي به نقدينگي به عنوان عامل مولد و محرک توليد مجدد، افزايش سطح کيفي آن است و به همين منظور ضرورت دارد مواد اوليه مورد نياز اصلاح شوند.

وي افزود: گليم نقش برجسته تلفيقي از گليم ساده و گره قالي درمتن آن است که به عنوان مهم‌ترين و اصيل‌ترين صنعت ‌دستي استان ايلام، داراي ويژگي‌ها و امتيازات بسياري است.

اين کارشناس صنايع‌دستي تأکيد کرد: بايد با تبليغات علمي و اصولي برنامه‌ريزي شده و هدفمند، جايگاه ويژه‌اي براي اين صنعت نوين فراهم کرد.

بختياري با اشاره به شرکت در نمايشگاه‌ها و بازارهاي صنايع‌دستي و گردشگري گفت: حضور فعال در نمايشگاه‌ها و بازارهاي هدف، مي تواند نقش بسزايي در اطلاع رساني در خصوص گليم نقش برجسته استان دارد.

وي افزود: يکي از مکان‌هاي مهم در امر معرفي و اطلاع رساني صنايع دستي، نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي است که بايد اين نمايشگاه‌ها و جشنواره‌هاي صنايع دستي و گردشگري درست مکان‌يابي و انتخاب شوند تا شرکت در آن‌ها مؤثر و مفيد باشد و هزينه‌ها به هدر نرود.

خاطرنشان مي‌شود: هم‌اکنون در استان ‪ ۶۰۰‬هزار نفري ايلام بيش از سه هزار بافنده گليم نقش برجسته فعال هستند.

114/

انتهای پیام/

کد خبر 1386070226