به گزارش ميراث آريا(chtn) «خداوردي کريم نژاد» سرپرست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي تبريز گفت: آژانس آلپ تور فعال‌ترين دفتر خدمات مسافرتي در زمينه طبيعت‌گردي است و از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان به عنوان دفتر نمونه شناخته شد.

وي تاکيد کرد: در طول هفته جهانگردي بازديد از موزه‌هاي تبريز رايگان بوده است و همچنين در اين مدت اقلام تبليغاتي در اين شهر توزيع شد.

به گفته کريم نژاد با برگزاري يک نشست مشترک با دفاتر خدمات مسافرتي و فعالان بخش گردشگري اين استان، مسائل اين حوزه مورد نقد و بررسي قرار گرفت.

وي با اشاره به ارتقا فرهنگ گردشگر پذيري در استان آذربايجان شرقي متذکر شد: براي ايجاد زيرساخت‌هاي لازم اين‌ سازمان اقدامات بسياري را آغاز کرده است که با اتمام و آماده‌سازي آنها گردشگري اين منطقه در جذب گردشگران موفق خواهد بود.

سرپرست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي ادامه داد: در اين استان 20 منطقه نمونه گردشگري وجود دارد که در 6 منطقه آن 520 ميليارد تومان سرمايه گذاري انجام خواهد شد.

وي در مورد تعداد گردشگران ورودي به استان گفت: در طول تابستان 0 9 درصد ظرفيت مراکز اقامتي ما اشغال بوده است و مراکز اقامتي استان توانسته‌اند خدمات استانداردي را به گردشگران ارائه کنند.

کريم نژاد به ضرورت سرمايه‌گذاري در روستاي کندوان اشاره کرد و افزود: براي جذب هرچه بيشتر گردشگران به خصوص مسافران خارجي بايد زير ساخت‌هاي بيشتري را در اين روستا ايجاد کنيم.

106/


انتهای پیام/

کد خبر 138607124