به گزارش ميراث آريا (chtn) و به نقل از ستاد خبري نخستين همايش کاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در حفظ ،احيا و توسعه هنرهاي سنتي و صنايع دستي ،\"محمد رضا فرزين \"استاد دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اين مطلب گفت :در حال حاضر در سراسر دنيا تمام تجارت ها به صورت الکترونيکي صورت مي گيرد.

وي افزود:مهمترين نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات مي تواند در بازاريابي و جذب مشتري در سطح جهاني باشد.

فرزين خاطرنشان کرد:با به کار گيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در حوزه صنايع دستي مي توان در زمينه بازاريابي و اطلاع رساني بسيار موفق عمل کرد.

وي درخصوص نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات درحفظ و احياي هنرهاي سنتي و صنايع دستي اظهارداشت : زماني که بتوانيم با بکارگيري ICT محصولات صنايع دستي را به جهانيان عرضه کنيم اين امرخود به خود سبب حفظ آن محصول خواهد شد چرا که بسياري از محصولات صنايع دستي به علت نداشتن بازار فروش از بين مي رود.

اين استاد دانشگاه تاکيد کرد:همچنين با استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات مي توان نرم افزارهاي تهيه کرد که به سبب آن توليد محصولات صنايع دستي را تسهيل بخشد.

وي خاطرنشان کرد:همچنين از آنجا که در حال حاضر بسياري از محصولات صنايع دستي ايران در جهان ناشناخته است بدون شک با بکارگيري ICT مي توان در راستاي معرفي اين محصولات گام موثري برداشت.

116/


انتهای پیام/

کد خبر 1386082167