احمد اديب\" معاون صنايع‌دستي سازمان ميراث‌فرهنگي،صنايع‌دستي و گردشگري استان اصفهان با بيان اين مطلب به ميراث‌آريا(chtn) تصريح کرد: به طور حتم ما با شيوه سنتي بازاريابي به نتيجه نمي‌رسيم.

وي اظهار داشت: عصر، عصر رقابت و شناسايي نيازهاي مردم و پاسخگويي به خواسته‌هاي روز آنان است.

اديب با اشاره به‌اينکه تنها راه توسعه صنايع دستي ايجاد بازار است، گفت: هم‌اکنون بازار ما دچار مشکل است و تازماني که مشکل بازاريابي حل نشود ، مشکل صنايع دستي کشورمان نيز حل نخواهد شد.

وي براي نمونه به نيازسنجي کشور چين اشاره کرد که با شناسايي نيازهاي مردم ايران، براي ما \"مهر\" ،\"سجاده\" و\" تسبيح\" توليد مي‌کند.

معاون صنايع‌دستي سازمان ميراث‌فرهنگي،صنايع‌دستي و گردشگري استان اصفهان يادآور شد: تعامل در بازار تجارت صنايع دستي از بين رفته است و اگر صنعتگر بتواند در يک گردش مالي صحيح، بازار با ثبات ايجاد کند مشکلات موجود بر سر راه هنرمندان صنايع دستي برطرف خواهد شد.

وي با اشاره به سه نوع بازار داخلي، بازار تجارت چمداني و صادرات در بازاريابي صنايع دستي افزود: شناسايي بازارهاي هدف و صادرات تنها راهي‌است که‌مي‌تواند بر روي صنايع دستي تاثيرگذار باشد.

اديب اظهار داشت: براي ورود به بازار جهاني بايد قواعد خاص بازار جهاني را بشناسيم و به آن عمل کنيم.

وي بسته‌بندي صنايع دستي، استانداردسازي مواد اوليه و قيمت‌گذاري منصفانه را از قواعد خاص بازار جهاني دانست.

معاون صنايع‌دستي اصفهان با اشاره به اينکه صادرات يک فن تخصصي جهاني است، افزود:توليد صنايع دستي و فروش آن نيز بايد تخصصي باشد و توليدکننده بايد با توليد جنس با کيفيت و تخصصي، صادرات صنايع دستي را نيز در اختيار اهل فن بگذارد.
114/



انتهای پیام/

کد خبر 1386082628