به گزارش ميراث‌آريا(chtn) در اين مراسم که همسر و جمعي از دوستان نزديک مرحوم ايرج زند هنرمند مجسمه‌ساز نيز حضور داشتند، اثر حجمي اين هنرمند مجسمه‌ساز با عنوان \"بوته و مرد\" رونمايي شد.

سايه بريماني همسر ايرج زند در اين مراسم گفت: زماني که «ايرج زند» در بستر بيماري بود به من گفته بود که يکي از آثارش را به موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) هديه مي‌کند و سال پيش اين اثر به موزه هديه شد. او دوست داشت که يکي از آثارش به صورت دائمي در اين موزه باشد و ما هم اين خواسته او را اجابت کرديم و خوشحالم که نام و ياد او در اين فضاي معنوي جاري است.

ابراهيم جعفري هنرمند نقاش و از دوستان ايرج زند نيز با بيان اين که هنر، هنرمند مي آفريند، ايرج زند را باغبان آثارش ناميد و گفت: کار هنر و آموزش هنر نوعي باغباني است، ايرج نيز باغبان کارهايش بود.

وي همچنين تأکيد کرد که وقتي اثري به حد دروني خود مي رسد، اين مخاطب است که بايد نگاه کند و برداشتهاي متفاوتي از آن به دست آورد، نه اينکه يک منتقد، بر اساس سلايق خود اثري را نقد کند.

جعفري با اشاره به اثر حجمي ايرج زند و قابليت تغيير اجزاي آن گفت: دو پيکره در اين اثر ديده مي‌شود يکي درخت و ديگري انسان که هر دو به هم مربوط هستند. اين اثر همانند انسان که ريشه و ساقه‌اش را حفظ مي‌کند و شاخ و برگ خود را عوض مي‌کند، در قسمت شاخ و برگ قابل تغيير است.

در پايان اين مراسم هديه‌اي از سوي «مجتبي آقايي» مدير موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) به خانواده مرحوم ايرج زند اهدا شد.

در مراسم رونمايي از اثر حجمي ايرج زند، حسين خسروجردي،ليلي گلستان،همايون سليمي، مدير و معاون هنري موزه امام علي (ع) و همچنين جمعي از هنرمندن و علاقه‌مندان به اين هنرمند نيز حضور داشتند. 114/

انتهای پیام/

کد خبر 1386092524