\"محمد نجم الدين \" کارشناس گردشگري و برگزار کننده تور‌هاي شکار در گفتگو با ميراث آريا CHTN)) افزود: شکار از بدو خلقت انسان وجود داشته است و انسان از اين موهبت خدادادي در حد ارتزاق بهره گرفته است، اگرچه امروزه ابزار شکار متحول گرديده ولي آنچه مسلم است اين است که شکار در صورت درست اجرا شدن به حيات وحش آسيبي نمي‌‌رساند.

نجم الدين تصريح کرد: تفکر حذف شکارچي جايگاهي ندارد چرا که نمي‌توان اثراث مثبت و ارزآوري تور‌هاي شکار را ناديده گرفت ولي مي‌توان با فرهنگ‌سازي، افزايش دانش، آگاهي و آموزش چگونگي برخورداري و بهره‌برداري از منابع طبيعي و خدادي به حفظ محيط زيست کمک کرد.

وي ادامه داد: اين وظيفه دولتمردان ، دستگاه‌هاي اجرايي و آحاد مردم است که هرکدام به موقع نقش‌هاي آموزشي، فرهنگسازي، قانونمندي، حمايتي،حفاظتي و اجرايي حفاظت ازحيات وحش را بر عهده بگيرند.

وي با اشاره به اثراث مثبت ورود يک شکارچي به کشور گفت: نبايد نقش اثر گذار توريست شکارچي را در خنثي سازي تبليغات منفي عليه ايران ناديده گرفت چرا که برد تبليغات توريسم فرهنگي قابل مقايسه با توريسم شکارچي نيست. پس جا دارد که مسولان با برنامه‌ريزي دقيق‌تر زمينه مسافرت اينگونه گردشگران را فراهم سازند.
102/

انتهای پیام/

کد خبر 138609265