به گزارش ميراث آريا(CHTN) و به نقل از روابط عمومي اين سازمان \"محمدرضا بذرگر\"در جلسه ديدار و گفتگو با اين هيأت خارجي به تشريح تاريخ سرزمين فارس و سابقه تاريخي، فرهنگي استان پرداخت و گفت: استان پهناور فارس مهد فرهنگ و تمدن ايران‌زمين است و وجود تمدن‌هاي مختلف از پيش از دوران هخامنشي تا پس از آن در دوران اشکاني، ساساني، سلوکي و دوران اسلامي اين استان را از آثار تاريخي متعددي بهره‌مند ساخته که در نوع خود بي‌مانند است.

\"محمدرضا بذرگر\" افزود:کلکسيوني از آثار تاريخي که در جاي‌جاي ايران وجود دارند در اين استان ديده مي‌شود. در جهان تعداد معدودي شهرهاي دايره‌اي شکل وجود دارد که شهر داراب گرد و اردشير خوره(فيرزوآباد) در فارس نمونه منحصربه‌فرد آن در نوع خود بي‌نظير هستند، وجود حدود 1800 اثر تاريخي ثبت شده در فهرست آثار ملي ايران و وجود 360 منطقه گردشگري در فارس گوياي توانمندي‌هاي استان در زمينه گردشگري است.

وي تصريح‌کرد:شيراز در سابقه تاريخي خود بزرگان بسياري را همچون حافظ، سعدي، ملاصدراي شيرازي و... پرورانيده است، شيراز مهد هنر است و سبک‌هاي مختلف هنري در اين شهر در ادوار مختلف تاريخي سبکي را به نام سبک شيراز پديد آورده که در فلسفه و معماري نيز وجود دارد.

بذرگر خاطرنشان‌کرد:آب و هواي منحصربه‌فرد چهار فصل استان هر ساله تعداد بيشماري از گردشگران داخلي و خارجي را راهي اين سرزمين مي‌کند به طوري که در ايام عيد نوروز امسال بيش از 4 ميليون گردشگر داخلي به فارس سفر کرده‌اند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري فارس در ادامه با اشاره به ارتباطات فرهنگي دو کشور از دوران تشکيل امپراتوري رم در ايتاليا و تشکيل تمدن هخامنشي در ايران به‌عنوان دو کشور داراي سابقه تاريخي جهان اظهار اميدواري کرد با تعاملات و ارتباطات فرهنگي بتوانيم شاهد ورود بيش از پيش گردشگران ايتاليايي به ايران و بالعکس باشيم.

در ادامه اين ديدار و گفتگو ميهمانان که از اساتيد دانشگاه ايتاليا در رشته‌هاي باستان‌شناسي، جامعه‌شناسي، مسائل خاورميانه، علوم ارتباطات، تاريخ هنر و همچنين مديران روزنامه‌هاي معروف ايتاليا بودند از سفر به استان فارس اظهار اميدواري کردند که زمينه براي تبادل گردشگر ميان دو کشور فراهم شود.

M/104

انتهای پیام/

کد خبر 138611031