به گزارش ميراث آريا(CHTN) و به نقل از روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر فلسطين وابسته به فرهنگستان هنر، همزمان با پرده‌برداري از 12 نگين عاشورايي نقاشي معاصر ايران کارگاه‌هاي تخصصي نقاشي قهوه‌خانه به‌عنوان مردمي‌ترين جلوه‌هاي هنر عاشورا در سرزمين‌مان براي تمامي علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

اين کارگاه‌ها که باحضور اساتيد و پيشکسوتان اين هنر همچون حسيني، منصور وفايي، علي‌اکبرلرني، محمد فراهاني، احمد خليلي و... تشکيل مي‌شود مراحل ارائه و اجراي اين نقاشي‌ها را براي تمامي علاقه‌مندان به نمايش خواهد گذاشت.

براساس اين گزارش اين کارگاه‌ها همزمان با افتتاح نمايشگاه نقاشي عاشورا و پرده‌برداري از 12 اثر منحصربه‌فرد نقاشان معاصر از روايت ترکيب‌بند محتشم، در موزه فلسطين برگزار مي‌شود.
لازم به ذکر است اين مراسم روز سه‌شنبه 9 بهمن‌ماه، رأس ساعت 17، در موزه هنرهاي معاصر فلسطين افتتاح مي‌شود.
گفتني است نقاشي‌هاي قهوه‌خانه با سابقه‌اي نزديک به يک قرن تجلي باورها، سنت‌ها، اسطوره‌ها و نيز معتقدات عامه مردم را در پيوند با حماسه‌ها و آئين‌هاي اين سرزمين در خود بازتاب داده است. اين سنت نقاشي با وجود آنکه نظر به مخاطب عام دارد و به‌طور مستقيم با باورهاي عاميانه در آميخته است اما با گذر از زمان و مکان و گسترش دامنه خود به افق‌هاي اساطيري نظير روايات شاهنامه و... و در برگرفتن حوادث مختلف مذهبي از تاريخ اسلام و جنگ‌هاي امير مومنان تا وقايع پس از عاشوراي حسيني قيام مختار، توابين و ... و حتي مفاهيم و موضوعات ماورائي، مذهبي، تمثيلي و قدسي نظير تمثيل و تجسم قيامت به يکي از فراگيرترين، وسيعت‌ترين و پرمخاطب‌ترين حوزه‌هاي هنري تبديل شد.

M/120

انتهای پیام/

کد خبر 1386110822