به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي شرکت توسعه ايرانگردي و جهانگردي، \"مهدي جهانگيري\" مدير عامل و رئيس هيأت مديره شرکت توسعه ايرانگردي و جهانگردي با بيان اين مطلب گفت: در دومين همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري، بيش از 500 شرکت سرمايه گذاري خارجي و 2 هزار شرکت ايراني حضور خواهند داشت.

جهانگيري تصريح کرد: در اين همايش، نمايشگاهي نيز در سه حوزه گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي توسط شرکت‌هاي توسعه استاني برگزار خواهد شد. در واقع، با برگزاري اين نمايشگاه، بايد سرمايه گذاران با ورود به کشور، با ظرفيت‌ها و پتانسيل‌ها و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در کشور آشنا شوند.

وي افزود: اين نمايشگاه حداقل در 300 غرفه در نمايشگاه بين المللي برگزار خواهد شد. از سويي نيز در اين نمايشگاه، به هر يک از شرکت‌هاي توسعه ايرانگردي و جهانگردي استاني، غرفه اي اختصاص داده خواهد شد تا اين شرکت‌ها به صورت مجزا، پتانسيل‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري استان خود را معرفي کرده و از سويي نيز پکيج‌هاي سرمايه‌گذاري آماده شده خود را در اين غرفه‌ها به سرمايه‌گذاران ارائه دهند.

جهانگيري با اشاره به برگزاري همايش‌هاي منطقه‌اي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در استان‌هاي مختلف گفت: پيش‌بيني شده است که قبل از برگزاري دومين همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري، اين همايش‌ها به صورت منطقه‌اي در 10 استان با برنامه‌اي که از سوي مديران عامل استان‌ها، اعلام خواهد شد، برگزار شود تا در برگزاري همايش دوم، نواقص و معايب همايش نخستين تکرار نشود.

وي با اشاره به جلساتي که از چهارشنبه اين هفته با مديران و معاونان استاني و سرمايه‌گذاران در شرکت مرکزي برگزار خواهد شد، تاکيد کرد: قصد داريم از اين هفته، جلساتي را با مديران عامل استان‌ها، روسا و معاونان سازمان‌هاي مختلف استان و سرمايه‌گذاران برگزار کنيم تا با بررسي مشکلات موجود، پکيج‌هاي سرمايه‌گذاري را قبل از برگزاري همايش دوم، بررسي کنيم. با اين کار، اجراي کنترل پروژه‌ها در شرکت توسعه ايرانگردي و جهانگردي جدي گرفته شده و مشکلي براي پروژه‌ها نخواهيم داشت. از سويي نيز در راستاي، سياست معاونت سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، براي راه‌اندازي بانک اطلاعات سرمايه‌گذاري و اعلام به رسانه‌هاي گروهي، اطلاع‌رساني در سطح وسيع از سوي مطبوعات انجام خواهد گرفت.
وي افزود: پروژه‌هايي که در سطح کشور به سرمايه‌گذاران واگذار شده است حدود 172 پروژه با ارزش حدود 7/1 ميليارد دلار است که در قالب هتل، کمپينگ و آبدرماني و مجتمع هاي بين راهي انعقاد قرارداده شده است./102

انتهای پیام/

کد خبر 138611148