به گزارش ميراث آريا(chtn)، در پي درگذشت ژازه طباطبايي از پيشگامان جنبش هنر نوگراي ايران، محسن زارع مديرعامل مؤسسه فرهنگي هنري صبا، از تأسيس بنياد ژازه طباطبايي خبرداد.

وي در مراسم تشييع اين هنرمند در مؤسسه فرهنگي هنري صبا خاطرنشان کرد: اين بنياد علاوه بر وظيفه حفظ و نگاهداشت ميراث بيش از نيم قرن فعاليت پيگير و نو آورانه اين هنرمند در عرصه نقاشي و مجسمه‌سازي مدرن ايران بعنوان بخشي از گنجينه اصيل و ارزشمند هنر معاصر اين سرزمين، هدف خود را برمحور گسترش و اشاعه آثار هنري نوگرا و برخوردار از بن مايه‌هاي فرهنگ، سنت و ارزشها و اصالتهاي قومي ايران متمرکز خواهد کرد.

همچنين بنياد ژازه طباطبايي مرکزي براي حمايت از هنرمندان اين عرصه و طرحها، ايده‌ها و فعاليت‌هاي هنري آنان در عرصه‌هاي گوناگون تجسمي خواهد بود.

محسن زارع ابراز اميدواري کرد، که در تأسيس و ثبت اين بنياد با حمايت فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي ايران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن زنده داشتن نام و ياد اين هنرمند نام آور فقيد که آثارش سرشار از لحن و نگاهي زنده، پويا، نوآورانه و خلاق بود مي‌کوشد تا جهت ساماندهي بسياري از رخدادهاي هنري را تحقق بخشد.

در ادامه خسرو سينايي، حبيب اله صادقي و جواد مجابي به بيان ويژگيهاي منحصر به فرد و شاخص اين هنرمند پرداختند. گفتني است پيکر اين هنرمند، امروز از مؤسسه فرهنگي هنري صبا به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشييع شد./120



انتهای پیام/

کد خبر 1386112316