کوشک صنايع دستي تهران در انتظار کمک‌هاي مالي متوليان صنايع دستي

به گزارش ميراث آريا(chtn)، داريوش مصوري با اعلام اين خبر افزود: هدف از راه اندازي اين مرکز از زمان تأسيس آن، ايجاد محيط مناسب براي هنرمندان و بازديد کنندگان، جمع آوري جمعي از هنرمندان و عرضه آثار اين هنرمندان بدون واسطه بود.

.وي با اشاره به اينکه هدف اصلي ما ايجاد استقلال براي صنعتگر است گفت: هنرمندان بايد بتوانند پس از گذشت چند ماه از حضورشان در کوشک به صورت مستقل مغازه اجاره کنند.

مصوري به برنامه‌ريزي اوليه در زمينه حضور ماهانه هنرمندان استان‌ها در کوشک صنايع دستي تهران اشاره کرد و افزود: با توجه به تأمين نشدن هزينه‌هاي لازم براي اسکان و فعاليت اين هنرمندان اين برنامه‌ريزي به بن‌بست رسيد.

وي با انتقاد از وضع نامناسب اقتصاد صنايع دستي در کشور گفت: وجود آثار هنري ارزان قيمت کشورهايي نظير هند و چين در بازار امکان فروش صنايع دستي هنرمندان کشورمان را به صفر رسانده است.

مدير کوشک هنرمندان صنايع دستي وهنرهاي سنتي ايران اطلاع رساني نامناسب در زمينه حضور اولين شهرک صنايع دستي را مورد انتقاد قرار داد و تأکيد کرد: اگر امروز صنايع دستي و هنرهاي سنتي به جايگاهي که لايق آن است نرسيده است، عدم باور اين آثار توسط رسانه‌هايي است که کم لطف‌ترين و غريبه‌ترين گروه نسبت به اين آثار هنري هستند.

وي ادامه داد: با وجود مشکلاتي که در حال حاضر از نظر مالي براي کوشک صنايع دستي بوجود آمده نيازمند همکاري طرف معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي به عنوان اولين و مهمترين پشتيبان و ناظر به فعاليت‌هاي شهرک‌هاي صنايع دستي هستيم.

داريوش مصوري با تأکيد براينکه صنايع دستي جلوه هنر و فرهنگ کشور است اظهار داشت: اگر اين آثار از بين برود در واقع جلوه فرهنگ وهنر کشور از بين رفته است؛ پس مي‌بايست با يک سيستم نظارتي دقيق از فراموشي فرهنگ و هنر کشور جلوگيري کنيم. 111/



انتهای پیام/

کد خبر 1386112919