آموزش صنايع دستي براي عشاير و روستائيان

به گزارش ميراث آريا( chtn)، نصرت الله سپهر با بيان اين خبرگفت: با توجه به انعقاد قرارداد بين سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي کرمانشاه با دفتر امور زنان عشاير روستايي جهاد کشاورزي اين استان، در خصوص آموزش زنان عشاير و روستايي در رشته‌هاي صنايع دستي با توجه به تعهدات طرفين اقداماتي شده است.

وي افزود: براي اين دوره آموزشي توليد اشتغال و اشاعه اين هنر و پر کردن اوقات فراغت زنان عشاير روستايي، يک دوره آموزشي سه ماهه در رشته گليم بافي سنتي و نقش برجسته برگزار شد و در پايان دوره به هنر جويان گواهي نامه داده شد.

نصرت الله سپهر ادامه داد: به دنبال برنامه‌ريزي براي جلوگيري از هجوم روستائيان به شهرها و با اعتقاد به تلاش آگاهانه هر چه بيشتر براي رونق هنرهاي سنتي و صنايع دستي در سطح عشاير و روستاها اين گونه دوره‌ها مفيد خواهد بود.

وي برگزاري دوره هاي آموزشي را بين عشاير و روستائيان در فصل زمستان که فصل فراغت آنان است مفيد دانست و به تداوم اين گونه دوره‌ها در آينده نيز تأکيد کرد.

گفتني است اين دوره هاي آموزشي در روستاهاي سيد اياز، سيد خليل و سيد احمد در رشته گليم بافي و نقش برجسته به ترتيب تعداد 28، 21، 14 نفر برگزار شده است.111/




انتهای پیام/

کد خبر 1386112946