بيست و هشتمين دوره نمايشگاه گردشگري ميلان BIT 2008 گشايش مي‌يابد

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها، جمهوري اسلامي ايران نيز با 18 شرکت کننده در قالب دفاتر مسافرتي، هتل‌ها، صنايع دستي و ديگر اصناف مرتبط با گردشگري در نمايشگاه BIT 2008 حضور يافته و جلوه‌هاي بي‌بديل گردشگري ايران را با پخش فاخرترين اقلام فرهنگي و تبليغاتي توليد شده از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور در منظر متخصصان گردشگري و بازديدکنندگان قرار خواهد داد.

مسئول ستاد تبليغات و نمابشگاه‌ها در اين خصوص گفت: غرفه جمهوري اسلامي ايران که در طراحي خود از زيباترين المان‌ها و نمادهاي فرهنگي و معماري ايراني بهره برده، با 200 متر مربع مساحت، با شماره A14B23 در سالن 22P قرار گرفته که در اين نمايشگاه همچون دوره‌هاي گذشته بازديدکنندگان از غرفه ايران در چايخانه سنتي پذيرايي خواهند شد.

محمد حسين برزين افزود: ايران براي توسعه بازار گردشگري ايتاليا، تثبيت موقعيت گردشگري کشورمان و حفظ گردشگران ورودي از ايتاليا به کشورمان، حضور منسجمي در BIT 2008 خواهد داشت.

وي ادامه داد: آمارهاي موجود نشان مي‌دهد که تعداد تور اپراتورها و متخصصين حرفه گردشگري BIT 2007 نسبت به سال 2006 ، 4 درصد افزايش داشته و انتظار مي‌رود اين افزايش امسال نيز وجود داشته باشد که در اين صورت بايد منتظر مذاکرات جدي ايران براي توسعه مناسبات توريستي با تور اپراتورها و متخصصين گردشگري در نمايشگاه امسال بود.

مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها با اشاره به جايگاه ايتاليا در صنعت توريسم جهاني، UNWTO و تاثير حضور ايران در ميلان گفت: نمايشگاه BIT 2008 که در مرکز نمايشگاهي FIERAMILANO EXHIBITION CENTER-RHO برگزار خواهد شد، از جمله بزرگترين نمايشگاه‌هاي گردشگري ايتاليا و جهان بوده و بدون شک يکي از بزرگترين و پوياترين ابزارهاي تبليغي بر اي نمايان ساختن جاذبه‌هاي ايران و سرآغازي دوباره براي تجديد روابط توريستي با ايتاليا و کشورهاي حاضر در نمايشگاه خواهد بود.

صنعت گردشگري در ايتاليا 87 ميليارد يورو در آمد دارد . جاذبه‌هاي فرهنگ و هنر، غذا، محيط زيست و طبيعت ايتاليا سالانه بيش از 50 ميليون گردشگر را به خود جذب مي‌کند. اين کشور 300 هزار شرکت گردشگري دارد که يک ميليون و 200 هزار نفر در صنعت توريسم آن به کار مشغول هستند. ايتاليا در مرکز درياي مديترانه واقع شده و داراي تاريخي غني از تماسها و تبادلاتي است که بر مردم، اقتصاد و فرهنگش تاثير گذاشته است. توريسم در عمل يکي از مهم‌ترين منابع اقتصادي ايتاليا به شمار مي‌رود که حدود 6 از توليد داخلي کشور را به خود اختصاص داده است و اين به معناي آن است که از نظر ارزش اقتصادي بالاتر از کل توليد بخش کشاورزي قرار دارد. نشانه‌هاي باقيمانده از گذشته، ‌آثار هنري و تنوع فوق العاده طبيعت در شبه جزيره ايتاليا از جمله عوامل جذب توريست به اين کشور است که اين عوامل امروزه ايتاليا را در زمره يکي از توريستي‌ترين کشورهاي جهان قرار داده است.

گروه ها و انجمنهاي بين المللي ،منطقه‌اي و ملي ، انجمن‌هاي تجاري و گردشگري ، هتلهاي زنجيره‌اي ـ هتلها ـ اقامتگاهها و استراحتگاههاي تفريحي، تور اپراتورها و آژانسهاي مسافرتي، ايرلاين‌ها، راه آهن، شرکتهاي کشتيراني و دريايي، اپراتورهاي اتوبوسراني، توريسم غذايي، شرکتهاي خدماتي، خدمات تکنولوژي ـ خدمات گردشگري و ... از جمله سازمانهاي شرکت کننده در نمايشگاه ميلان 2008 خواهند بود./102



انتهای پیام/

کد خبر 1386113014