جايگاه فناوري اطلاعات در صنايع‌دستي کشور بکر است

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، يحيي رحمتي با بيان اين مطلب افزود: يکي از وظايفي که در دوساله اخير در زمينه حفظ و احيا مورد توجه قرار گرفته است، احياي رشته‌هاي منسوخ شده است.

وي ادامه داد: در اين زمينه قبل از هر کار به مستندسازي رشته‌هاي درحال منسوخ شدن پرداخته مي‌شود که اين مستندسازي شامل پروسه توليد، ابزار و ادوات توليد، پروسه مصرف، نقوش، فرم، شکل، متريال، محدوده تهيه اثر، مبدأ جغرافيايي مورد توجه قرار مي‌گيرد.

رحمتي به اعتبار اختصاص داده شده براي حفظ و احيا اشاره کرد و گفت: چون هنوز بودجه مصوب اعلام نشده ما بودجه 60 ميليارد ريالي را پيشنهاد داده‌ايم.

مديرکل حفظ و احيا با تأکيد بر اينکه جايگاه فناوري اطلاعات در کشور ما بکر است گفت: امروز در بخش اقتصاد تبليغات و در زمينه اطلاع‌رساني، بازاريابي و حتي حفظ و احياي صنايع‌دستي مي‌توان از اين روش بهره برد.

وي با بيان اينکه استفاده از فناوري اطلاعات بهترين وسيله‌اي است که مي‌توان از آن براي انتقال تجربه و بهره‌مندي از تجربيات ديگران در زمينه صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي است، گفت: اينکه هنرمند، محصول، بازارهاي جديد و بسياري از اطلاعات را در مورد بازار هدف به دست آورد يکي از روش‌هاي احياي توليد صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي است.

يحيي رحمتي با اين اينکه بهره‌مندي از اين فناوري تنها درصورتي امکان‌پذير است که ما نياز بازار را بشناسيم بيان داشت: بدون شناخت بازار هدف و اينکه چه مي‌خواهيم و به دنبال چه مي‌گرديم، اين کاربرد جديد کارايي نخواهد داشت.

وي به بحث آموزش از طريق فناوري اطلاعات اشاره کرد و گفت: آموزش هنرهاي منسوخ شده به‌عنوان يکي از روش‌هايي است که از منسوخ شدن آنها جلوگيري مي‌کند و از راه‌کارهاي بهره‌برداري از اين سيستم است.

111 M/


انتهای پیام/

کد خبر 138612167