اعلام برنامه‌هاي موزه‌هاي سراسر کشور  در سال 1387

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، علاقه‌مندان براي بازديد از موزه‌ها مي‌توانند از ساعت 12 ظهر به بعد روز اول فروردين به موزه‌هاي مورد علاقه خود مراجعه کنند.

همچنين ساعت کار موزه‌ها و اماکن وابسته در شش ماهه اول سال، در استان تهران از ساعت 9 صبح لغايت 18 و در شهرستان‌ها براساس شرايط اقليمي و با صلاحديد مدير ميراث استان تعيين مي‌شود.

همه موزه‌هاي سراسر کشور در ايام تعطيلات نوروز باز و تعطيلي هفتگي موزه‌هاي تحت‌پوشش در اين ايام لغو شده است.

همچنين تمامي اماکن داراي محوطه سبز مانندسعدآباد، کاخ‌موزه نياوران و غيره به‌منظور حفاظت از محوطه و موزه از حوادث احتمالي به تشخيص مدير مربوطه روز 13 فروردين همزمان با روز طبيعت تعطيل خواهد بود. ضمن آنکه نرخ ورودي موزه‌ها و اماکن فرهنگي_تاريخي تحت پوشش در ايام نوروز هيچ تغييري نخواهد داشت.

بنا بر اين گزارش، جدول تعطيلي موزه‌ها و کاخ موزه‌ها و بناهاي داراي وروديه وابسته به سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در سال 1387 شامل چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه به مناسبت رحلت حضرت امام خميني(ره) و قيام پانزدهم خرداد، بيست و يکم رمضان به مناسبت شهادت حضرت امام علي(ع)، بيست و پنجم شوال \tشهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، نهم محرم و دهم محرم به مناسبت تاسوعا و عاشوراي حسيني، بيستم صفر به مناسبت اربعين حسيني و بيستم و هشتم صفر به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبي(ع) است.

همچنين يک روز تعطيلي هفتگي مقرر بعضي از موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و بناهاي داراي وروديه متفاوت از جدول اعلام شده‌ است.

115




انتهای پیام/

کد خبر 1386122121