آماده باش 12 تيم يگان حفاظت براي نگهداري از آثار تاريخي

سردار عباسعلي روحي فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بيان اين مطلب به ميراث آريا( CHTN)، گفت: يگان حفاظت در ايام نوروز با تمامي دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضايي، ‌نيروي انتظامي، سازمان شهرداري‌ها، استانداري‌ها و بخشداري‌ها هماهنگ و در تعامل متقابل است تا خدمات هر چه بهتر به گردشگران ارائه شود.

وي با بيان اينکه نيروهاي يگان حفاظت بايد مراقب حفاظت از بناها و محوطه‌هاي تاريخي مورد بازديد گردشگران باشند، افزود: 12 تيم از ستاد يگان حفاظت با فرم‌هايي مشخص بايد در ايام نوروز در استان‌هاي مختلف حضور يافته و از نزديک براساس بخشنامه‌هاي صادره با مردم تعامل داشته و از وضعيت سايت‌ها و محوطه‌هاي تاريخي بازديد و گزارش آن را بعد از تعطيلات به يگان حفاظت بدهند.

روحي خاطرنشان کرد: تمامي نيروهاي يگان حفاظت در ايام نوروز 24 ساعته در همه موضوعات پاسخگوي نيازمندي‌هاي گردشگران خواهند بود. ضمن آنکه نماينده يگان حفاظت هر استان در ستاد نوروزي استان‌ها حضور خواهد داشت.

وي در پاسخ به اين پرسش که چه تعداد نيرو در ايام نوروز مراقب آثار تاريخي استان‌هاي مختلف کشور هستند، گفت: در طول ايام نوروز قريب به چهار هزار نيروي يگان حفاظت به صورت 24 ساعته از محوطه‌ها، سايت‌ها بازديد و مراقبت مي‌کنند.

برگزاري کلاس‌هاي توجيهي براي مأموران استان‌هايي که بيشترين بازديدکننده را دارد، از ديگر موضوعاتي بود که فرمانده يگان حفاظت به آن اشاره کرد و افزود: براساس آمار استا‌ن‌هاي فارس و اصفهان بيشترين بازديدکننده را در طول نوروز دارد. به همين دليل براي مأموران يگان حفاظت اين استان‌ها کلاس‌هاي توجيهي برگزار کرده تا افراد توجه کافي و نظارت لازم را بر آثار داشته و آثار کمتر آسيب ببينند.

روحي ادامه داد: همچنين در صورتيکه نيروهاي فعلي پاسخگوي نياز استان در طول ايام نوروز نباشد، استان مي‌تواند از نيروهاي شهرستان‌هاي همان استان استفاده کند./115


انتهای پیام/

کد خبر 138612251