موزه تاريخ طبيعي ايلام، پذيراي  گردشگران نوروزي

به گزارش ميراث آريا(CHTN)به نقل ازکميته روابط عمومي واطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان ايلام اين گنجينه بازگوکننده تاريخ طبيعت استان بوده و نمونه‌هاي جالب و ارزنده آثار خلقت اعم از جاندار و بي‌جان به روشهاي علمي در آن نگهداري مي‌شود.

اين موزه موسسه‌اي علمي و آموزشي براي بررسي و بيان روند تکامل حيات و آنچه در اين رابطه موثر بوده است.

توجه به اين نکته که تا چه حد زندگي انسان به طبيعت بستگي دارد، اهميت علوم طبيعي و نقش موزه‌هاي تاريخ طبيعي در اشاعه و پيشبرد اين رشته از علوم را بيشتر آشکار مي‌سازد.

موزه تاريخ طبيعي اين استان در سال ‪ ۱۳۷۷‬براي استفاده‌هاي علمي، فرهنگي و اجتماعي احداث شده و در تکميل يافته‌هاي تحقيقاتي پژوهشگران و علاقمندان محيط زيست نقش بسزايي دارد.
اين موزه از ‪ دهها ويترين و ديوارنماي پستانداران، پرندگان، خزندگان، آبزيان و سنگواره‌هاي ديرينه‌شناسي تشکيل شده است.
در بخش پستانداران ‪ ۲۲‬گونه از انواع پستانداران شاخص استان از جمله قوچ و ميش ارمني، کل و بز، آهو و سنجاب ايراني، کفتار و غيره در هشت ويترين نگهداري مي‌شود.

بيش از ‪ ۴۶‬گونه انواع پرندگان خشک‌زي، آبزي و کنار آبزي شامل انواع پرندگان شکاري و مرغابي سانان در بخش پرندگان در ‪ ۱۰‬ويترين نگهداري مي‌شود.

در بخش آبزيان ‪ ۵۸‬گونه از آبزيان مختلف آبهاي استان و ديگر اکوسيستمهاي آبي کشور نگهداري مي‌شود.وي افزود: در بخش سنگواره‌ها نيز، سنگواره‌هايي از دوران مختلف زمين‌شناسي متعلق به موجودات آبزي زمانهاي بسيار دور نگهداري مي‌شود./105




انتهای پیام/

کد خبر 1386122931