برنامه‌هاي هفته بزرگداشت صنايع‌دستي اعلام شد

به گزارش ميراث آريا (chtn)، مدير اجرايي اين مراسم با بيان اين مطلب افزود: 10 کميته متخصص، برگزاري نمايشگاه و برنامه‌هاي ويژه مرتبط با صنايع‌دستي را به مدت يک هفته در اين شهر بر عهده دارند.

مهدي کيايي با بيان اينکه بزرگداشت روز جهاني صنايع‌دستي از مهمترين اهداف اين هفته هستند افزود: نمايشگاه هداياي برتر کشور، برگزاري سومين همايش سفراي خارجي مقيم ايران و دعوت ميهمانان خارجي و تشکل‌هاي مردمي صنايع‌دستي 10 کشور منطقه را براي حضور و بازديد از نمايشگاه از برنامه‌هاي هفته صنايع دستي است.

وي با اشاره به اينکه در حاشيه نمايشگاه صنايع‌دستي نسبت به برگزاري همايش علمي به مدت دو روز اقدام مي‌شود، افزود: صنايع‌دستي و نقش آن در اقتصاد ملي، فرهنگ، تاريخ، هويت ملي، باورهاي ديني، مسايل اجتماعي، اشتغال و کارآفريني، صادرات و ... از اهم محورهاي اين همايش است.

کيايي، برگزاري همايش سرمايه‌گذاري با موضوع صنايع‌دستي، جشنواره، عکس و فيلم صنايع‌دستي به صورت آماتوري و حرفه‌اي و برگزاري شب شعر با موضوع نقش ادبيات و شعر حفظ و احيا صنايع‌دستي را از ديگر برنامه‌هاي هفته صنايع‌دستي در شهر تبريز قلمداد کرد.

گفتني است، چندي پيش حسين هاتفي فارمد، معاون صنايع‌دستي کل کشور طي حکمي از سوي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به عنوان رئيس ستاد برگزاري مراسم روز جهاني صنايع‌دستي منصوب شد.

لازم به ذکر است، اين مراسم، بزرگترين برنامه در حوزه صنايع‌دستي قبل و بعد از انقلاب اسلامي در کشور است.
111/


انتهای پیام/

کد خبر 138701274