کاشان نقش بسزايي در تجديد حيات هنري ايران دارد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، علي اصغر گرانمايه‌پور در پيامي به جشنواره فرهنگي هنري فرش اظهار داشت: خداي را شاکريم که در شهر هنر خيز و فرهنگ‌مدار کاشان ميزبان دانشجويان، استادان، هنرمندان و علاقه‌مندان فرش دستبافت ايران هستيم و اين ديار کهن و دارالمؤمنين باز هم به فعاليتي شايسته نام خود و فرهنگ دوست خود دست يازيده است.

وي افزود: فرش دستبافت ايران قرن‌هاي متمادي حامل بار هنري و فرهنگي ايرانيان و ميراث‌دار تمدن ديرين ايراني و اسلامي بوده و در هميشه تاريخ در زندگي و معيشت مردم مانقش داشته است.

گرانمايه پور گفت: مشاغل گوناگوني از دامداري گرفته تا ريسندگي، طراحي، رنگرزي، بافندگي و رفوگري با فرش ايراني مرتبط هستند و جمعي نيز در تجارت و بازرگاني و صادرات اين کالاي هنري نقش دارند که در مجموع جمعيت فراواني را شکل مي‌دهند.

نماينده مردم کاشان افزود: منطقه کاشان که از گذشته تا به امروز يکي از قطب‌هاي شاخص و پر سابقه توليد فرش بوده در زمينه‌هاي مختلف از طراحي و رنگرزي گرفته تا بافت نفيس‌ترين فرش‌ها همواره نامي ارزنده و جايگاهي والا داشته است.

وي افزود: هم‌اکنون فرش‌هاي مشهوري از توليدات اين خطه در موزه‌هاي آن سوي دنيا سفير پر افتخار ايراني و مايه افتخار ما هستند که بر توانمندي مردم ما گواهي مي‌دهند.

وي پرداختن به اين هنر و صنعت را مهم و ريشه‌دار دانست و افزود: گنجاندن فرش در قالب جشنواره‌اي فرهنگي، هنري که قشر جوان را مخاطب خود قرار داده حرکتي شايسته است که موجب مي‌شود توجه جوانان دانشجو و جامعه ايراني به فرش جلب شده و با گذشته هويتي و فرهنگي خود پيوند بخورند.

وي در پايان افزود: اين حرکت شايسته و اين رويداد کشوري فرخنده را به فال نيک گرفته و از تلاش‌‌هاي وزارت علوم ، انجمن علمي فرش و مرکز ملي فرش ايران و نيز از دانشگاه کاشان که ميزباني اين رويداد را پذيرفته است سپاسگذاري مي‌کنم و اميدوارم با تداوم چنين فعاليت‌ةايي شاهد رشد و بهبود فزاينده هنر و صنعت فرش در کشور باشيم.بديهي است مجلس شوراي اسلامي نيز با اعتقاد به ارزش‌ها و اهميت فرش دستبافت ايراني همه همت خود را مصروف اين مهم داشته و خواهد داشت./111


انتهای پیام/

کد خبر 1387020519