انتقال آثار انتخابي نگارخانه‌هاي ايران به کويت

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، آيين گشايش نمايشگاه منتخب آثار نگارخانه‌هاي ايران که با حضور بيش از 70 نگارخانه هنري، در سراسر ايران و با ارائه بيش از 700 اثر منتخب هنري، در راستاي شکوفايي و رونق اقتصاد هنر و حمايت از هنرمندان تجسمي بخش خصوصي در پنجم ارديبهشت ماه برپا شد.

بنا بر اين گزارش در اين مراسم که با حضور هنرمندان و مديران نگارخانه و گالري‌هاي هنري تهران و سراسر نقاط کشور همراه بود، محسن زارع مدير عامل مؤسسه فرهنگي صبا برگزاري اين نمايشگاه را نخستين تجربه جدي در ايجاد توافق و تفاهمي گسترده ميان نگارخانه‌هاي ايران و مؤسسه صبا دانست.

وي ابراز اميدواري کرد برپايي نمايشگاه در سطحي چين گسترده حاصل يک همگرايي و مشارکت بي‌سابقه است که نويدبخش راهگشايي بزرگي در بررسي و شناخت دقيق هنر تجسمي کشور است.

گفتني است رئيس انجمن نقاشان کويت با حضور در اين نمايشگاه از تصميم خود در انتقال بخش عمده‌اي از آثار هنري منتخب به اين کشور پس از پايان اين نمايشگاه خبر داد.

لازم به ذکر است نمايشگاه آثار منتخب نگارخانه‌داران کشور با هدف زمينه‌سازي تعامل و تفاهم گسترده ميان متوليان هنري بخش خصوصي و راهکارها و تدابير مشترک و نيز هم‌انديشي هر چه بيشتر ميان هنرمندان با ارائه بيش از 700 اثر به انتخاب نگارخانه‌داران در مؤسسه فرهنگي هنري صبا برگزار شده است.

همچنين اين نمايشگاه تا 13 ارديبهشت ماه پذيراي عموم علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ ايراني است.



انتهای پیام/

کد خبر 1387020716