اختصاص 800 ميليون تومان اعتبار به بازسازي آرامگاه فردوسي

به گزارش ميراث آريا(chtn)و به نقل از روابط عمومي اين سازمان ابوالفضل مکرمي فر در نشست خبري که به مناسبت هفته ميراث فرهنگي در محل اين سازمان برگزار شد افزود:50 درصد اين اعتبار از محل اعتبارات استاني و 50 درصد نيز از محل اعتبارات سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري استان خراسان رضوي تامين مي‌شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري استان خراسان رضوي چارچوب توسعه و اقدامات در شهر توس را اعلام کرد و گفت: طرح جامع مطالعاتي شهر توس تکميل شده است و تمام وظايف سازمان‌ها و دستگاه ها در خصوص اين شهر مصوب شده به نحوي که شالوده شهر از قبيل هتل‌ها، بازارها، باغ مشاهير، دانشگاه ادبيات يا فردوسي شناسي به صورت گمانه مشخص شده است.

مکرمي فر شهر توس را از بزرگترين شهرهاي تاريخي دوره اسلامي خواند و افزود: تاخير در فاز عملياتي اين شهر به دليل بزرگي پروژه است و بخشي از هماهنگي هاي لازم با سازمان ها و دولت صورت پذيرفته است.

مکرمي فر در ادامه به مصوبات سفر اول رئيس جمهور به استان اشاره کرد و اظهار داشت: 90 درصد مصوبات سفر نخست رئيس جمهور به استان صد درصد اجرا و آرامگاه‌هاي بهلول و نجفي قوچاني و موزه هاي مردم شناسي از آن جمله است.

مکرمي فر 10 تا 15 درصد مابقي را مختص پروژه هاي پژوهشي و مطالعاتي عنوان کرد و افزود: 10 تا 15 درصد مابقي يعني پروژه هايي که مرحله پژوهشي داشتند نيز در مرحله مطالعاتي به سر مي برند اما هنوز به فاز اجرايي نرسيده اند.

وي هدف از تاسيس موزه‌هاي مردم شناسي را رفع گسست ايجاد شده بين فرهنگ گذشته و کنوني دانست و تصريح کرد: کيفيت در اين بخش از اهميت خاصي برخوردار است و موزه هاي نادري در مشهد و خيام در نيشابور نمونه هايي از کار کيفي بر طبق مطالعات مردم شناسي است.

مکرمي فر تعداد موزه هاي استان را با احتساب موزه هاي آستان قدس در مجموع 29 موزه اعلام کرد و افزود: با احداث هفت موزه ديگر که در مصوبات سفر دوم لحاظ شده تعداد موزه هاي استان به 36 موزه افزايش مي يابد که 10 درصد از موزه هاي کشور است.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1387022324