توليد  6 ميليارد ريال گليم در استان چهارمحال و بختياري

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري؛ معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي اين سازمان با اعلام اين خبر گفت: زنان هنرمند استان در سال گذشته 20 هزار متر مربع گليم توليد کردند.

بهمن عسگري از برآورد ارزش گليم‌هاي توليد شده در استان بيش از 6 ميليارد ريال خبر داد و افزود: حفظ هويت، توسعه و ترويج صنايع‌دستي، افزايش صادرات، بالا بردن سطح کيفي توليدات و ايجاد کارگاه‌هاي بزرگ صنايع‌دستي از مهمترين اهداف و برنامه‌هاي اجرايي سازمان در سال جاري به شمار مي‌رود.

وي با بيان اينکه هنرمندان بسياري با قابليت‌هاي بالا هم‌اکنون در استان فعال هستند، تصريح کرد: بايد صنعتگران را ساماندهي و مورد حمايت بيشتر قرار داد.

عسگري افزود: ايجاد بازار فروش توليدات استان، برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي براي علاقمندان و توسعه زمينه‌هاي رشد هنرمند از مهمترين برنامه‌هاي اجرايي براي حمايت از توليدکنندگان است.

معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان با اشاره به قدمت دو هزار و چهارصد ساله گليم بافي در چهارمحال و بختياري، خاطرنشان کرد: اين صنعت به علت خواص آن که شامل سبک بودن، ، سرعت در بافت، استفاده چند منظوره و وفور مواد اوليه است ،از زمان اسکان بشر در اين استان استفاده و رونق فراواني داشته است./104

انتهای پیام/

کد خبر 1387030446