هزينه بالاي حمل و نقل، بزرگترين مشکل صادرکنندگان سفال و سراميک

بهجت عباسي در گفتگو با ميراث آريا (CHTN) با بيان اين مطلب گفت: مسئولان صنايع‌دستي در سطح استان سعي دارند با همکاري سازمان بازرگاني استان با اختصاص يارانه حمل و نقل به توليد کنندگان سفال و سراميک اين هزينه‌ها را بشکنند.

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر 965 کارگاه توليد سفال و سراميک در شهرستان بهار و لاله جين وجود دارد، اظهار داشت:در حالي که بيشترين ميزان کارگاه‌هاي صنايع دستي در سطح استان مربوط به سفال و سراميک است اين صنعتگران با مشکلاتي چون گراني مواد اوليه موجه هستند.

اين کارشناس صنايع‌دستي نداشتن استاندارد گمرکي واحد بسته‌بندي اين توليدات را مشکلي ديگر براي توليدات سفال و سراميک قلمداد کرد و بيان داشت: با همکاري سازمان صنايع و معادن و سازمان بازرگاني استان همدان اميدواريم اين مشکل نيز مرتفع شود.

عباسي ارائه طرح‌هاي نو براي توليدات سفال و سراميک را راه‌حلي مؤثر در حل مشکلات مربوط به بازار فروش اين توليدات دانست و گفت: براي رفع اين مشکلات برگزاري دوره‌هاي آموزشي را از مدت‌ها پيش آغاز کرده‌ايم و درصدد هستيم بر پايه طرح‌هاي سنتي به طرح‌هاي جديد چه از لحاظ بدنه کار و چه از لحاظ طراحي دست يابيم./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387030453