تدوين داير‌ة‌المعارف جامع آينده جهان و موعودگرايي

سيد طه هاشمي معاون رئيس و رئيس پژوهشگاه سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با بيان اين مطلب به ميراث آريا( CHTN) گفت: دايرة‌المعارف جامع آينده جهان و موعود گرايي يکي از مهمترين ميراث‌هاي معنوي است.چه بيش از 1200 سال است که بحث موعودگرايي در جهان اسلام و در ساير اديان‌ به عنوان يک موضوع زنده مطرح بوده است.

وي افزود: ميراث فرهنگي تنها متعلق به گذشته نبوده و نيست بلکه ميراث گذشته را به امروز و امروز را به آينده پيوند مي‌دهد.

هاشمي با بيان اينکه همواره نگاه بشر به آينده است، خاطرنشان کرد: بر همين اساس يکي از پروژه‌هاي پژوهشکده فرهنگ و تمدن تدوين و گردآوري دايرة‌المعارف جامع آينده جهان و موعودگرايي است.

به گفته رئيس پژوهشگاه موعودشناسان اديان مختلف در تهيه اين دايرة‌المعارف با پژوهشگاه همکاري خواهند کرد تا نگاه بشر نسبت به آينده درباره موعودگرايي در اين دايرة‌المعارف گنجانده شود.

وي اظهار داشت: در اين دايرة‌المعارف تمامي نگاه‌ها و نظرات متعلق به همه شخصيت‌ها و افراد مختلف درباره آينده جهان و بحث موعودگرايي از گذشته تا به امروز آورده مي‌شود.

هاشمي تصريح کرد: تدوين اين دايرة‌المعارف حرکت گسترده‌اي است و در بحث موعودشناسي و شناساندن موعود حقيقي کمک بسيار زيادي مي‌کند.

وي با بيان اينکه تدوين اين دايرة‌المعارف در حدود چهار تا پنج سال طول مي‌کشد، اظهار داشت: براي تدوين اين دايرة‌المعارف صاحب‌نظران و کارشناسان حدود چهار هزار مدخل ارائه کرده‌اند و قرار است اين دايرة‌المعارف براساس حروف الفبايي مدخل‌ها تدوين و گردآوي شود.

115/




انتهای پیام/

کد خبر 1387030555