جشنواره گل‌هاي بابونه 24 خرداد ماه برگزار مي‌شود

به گزارش ميراث آريا(chtn)و به نقل از اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، معاون گردشگري استان اردبيل در خصوص برگزاري اين جشنواره گفت: در آستانه روز گل و گياه سازمان ميراث فرهنگي اردبيل با همکاري مسئولان منطقه نمين و بخش خصوصي، جشنواره‌اي با عنوان گل‌هاي بابونه در روز 24 خرداد ماه از ساعت 10 تا 18 برگزار مي‌کند.

يحيي نقي‌زاده با اشاره به اين که استقبال چشمگير مردم موجب شده جشنواره امسال در سطح ملي برگزار شود ،گفت: سال گذشته جشنواره با موفقيت برگزار شد به طوري که بسياري از علاقمندان از داخل و خارج کشور طي تماس‌هاي متعدد براي حضور در جشنواره بعدي اظهار تمايل ‌کردند.

معاون گردشگري استان اردبيل يادآور شد: جشنواره گل‌هاي بابونه با هدف معرفي خواص دارويي اين گياه و معرفي توانمندي‌هاي گردشگري منطقه نمين به خصوص منطقه بکر فندق‌لو برگزار مي شود.

وي برنامه‌هاي جشنواره يک روزه گل‌هاي بابونه را متنوع و مردمي دانست و گفت: سعي داريم با ايجاد لحظات شاد براي خانواده‌ها علاوه بر فراهم آوردن شرايط تفريحي مناسب به ارتقا جايگاه گردشگري استان اردبيل در سطح ملي کمک کنيم.

نقي‌زاده با اشاره به اين که استان اردبيل بيشترين تعداد برگزاري جشنواره را در کل کشور داراست ،اظهار داشت: استان اردبيل در طول سال 16 جشنواره با موضوعات مختلف همچون کوچ عشاير، آش نير و ... برپا مي‌کند.

وي افزود: تقويم جشنواره‌هاي سال جاري استان اردبيل تهيه و ميان دفاتر آژانس هاي مسافرتي و سازمان‌هاي مختلف توزيع شده است.

بنابراين گزارش مهدي بصيري مدير اجرايي جشنواره گل‌هاي بابونه نيز گفت: سال گذشته 5 هزار نفر از جشنواره گل‌هاي بابونه ديدن کردند و پيش‌بيني ما براي جشنواره امسال که در سطح ملي برگزار مي‌شود رقمي فراتر از اين تعداد است.

وي برگزاري جشنواره‌هايي از قبيل جشنواره گل‌هاي بابونه را فرصت مناسبي براي معرفي مناطق گردشگري دانست که کمتر از سوي مردم شناخته شده است.

مهدي بصيري در پايان يادآور شد: پوشش گياهي غالب فندق‌لو گل‌هاي بابونه است که منطقه‌اي فوق‌العاده براي جذب گردشگران داخلي و خارجي در اين فصل از سال به شمار مي‌رود.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1387032017