خريد 25 درصد هواپيمايي آريا توسط کانون جهانگردي و اتومبيل‌راني

سيد محمدرضا تقي زاده در گفتگو با ميراث آريا (CHTN) با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل هوايي در کشور متناسب با نيارهاي صنعت گردشگري کشور تصريح کرد: کانون جهانگردي و اتوميبل‌راني به عنوان يک ضرورت براي توسعه فعاليت‌هاي شرکت هواپيمايي آريا قشم ورود کرده و اين امر مورد حمايت سازمان‌هاي مسئول از جمله وزارت راه و ترابري، سازمان هواپيمايي کشوري و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است.

وي توسعه خدمات پروازي شرکت هواپيمايي آريا قشم را ازجمله برنامه‌هاي در دست پيگيري توسط بنياد خيريه ابوفاضل و کانون جهانگردي و اتومبيل‌راني ذکر کرد.
تقي زاده گفت: بنياد خيريه ابوفاضل علاوه بر ارائه خدمات پروازي از طريق شرکت هواپيمايي آريا قشم،در بخش هوايي نيز از طريق مراکز زيرمجموعه خود آموزش ارائه مي‌کند.

مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيل‌راني با اشاره به سوابق و فعاليت‌هاي بنياد خيريه ابوفاضل تصريح کرد: اين بنياد در سال 79 به منظور انجام فعاليت‌هاي مطالعاتي، پژوهشي، عمراني، اقتصادي و امدادي تاسيس شده و شرکت‌هاي هواپيمايي آريا قشم، آژانس‌هاي مسافرتي هوايي آريابان کيش، گنو کيش و آريا از جمله شرکت‌هاي تابعه آن است.

تقي زاده گفت: مراکز آموزشي صنعت هوانوردي از جمله ديگر زيرمجموعه‌هاي اين بنياد است.

شرکت هواپيمايي آريا قشم در سال 1387 به ثبت رسيده و در سال 1379 مجور فعاليت پروازي خود را ازسازمان هواپيمايي کشوري دريافت کرد.

هم اکنون دو هواپيماي فوکر 50 اين شرکت در مسيرهاي داخلي و بين المللي جنوب کشور فعال هستند.

اين شرکت تا پايان تابستان سال 86 توانسته است با انجام 9 هزار و 698 پرواز بين المللي و 15هزار و 935 پرواز داخلي 2 ميليون و 495 هزار و 879 مسافر را در مسرهاي داخلي و بين المللي جابه جا کند.

شرکت هواپيمايي آريا قشم قصد دارد در آينده‌اي نزديک ناوگان خود را توسعه دهد. اين شرکت در حال حاضر 4 هزار متر آشيانه پروازي در فرودگاه بندرعباس، 300متر آشيانه درفرودگاه تهران، 2هزار و 700 متر آشيانه و رمپ پروازي در فرودگاه مشهد و هزار و 500 متر آشيانه در فرودگاه کيش را دارا است./105

انتهای پیام/

کد خبر 1387032149