نورپردازي سايت تاريخي تخت سليمان افتتاح مي‌شود

مدير پايگاه ميراث فرهنگي تخت سليمان با بيان اين مطلب به ميراث آريا(chtn)،گفت: امروز نورپردازي سايت تاريخي تخت سليمان با حضور مسئولان سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري و مسئولان استاني به طور رسمي افتتاح مي‌شود.

ابراهيم حيدري افزود: در شهريورماه سال گذشته نورپردازي اين سايت به اتمام رسيده بود که مقرر شد در هفته ميراث فرهنگي به طور رسمي افتتاح شود که به دليل تداخل برنامه‌ها در اين هفته افتتاح اين پروژه به تعويق افتاد .

وي با بيان اينکه از شهريور سال گذشته تاکنون از نورپردازي اين سايت تاريخي بهره‌برداري شده است ،تصريح کرد:اين نورپردازي با حضور تعدادي ازمسئولان سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان،شوراي راهبردي پايگاه تخت سليمان و شوراي اسلامي روستا افتتاح مي‌شود .

مدير پايگاه ميراث فرهنگي تخت سليمان با بيان اينکه سطح نورپردازي اين محوطه تاريخي در حدود 50 تا 60 هزار مترمربع است ،اضافه‌کرد: هزينه طراحي ،خريد لوازم ، منابع نوري و دستمزد اجرا تقريبا در حدود 45 ميليون تومان شده است .

حيدري تصريح کرد:ميزان اعتبار اختصاص يافته به اين نورپردازي از محل اعتبار پايگاه ميراث جهاني و اعتبار پايگاه ميراث فرهنگي تخت سليمان است .

خاطر‌ نشان‌ مي‌شود؛ تخت سليمان تکاب به عنوان يکي از مهم‌ترين و مشهورترين مراکز تاريخ تمدن ايران و جهان و يکي از 8 اثر ملي ثبت شده کشور در فهرست آثار تاريخي جهان است.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1387032151