نمايشگاه ملي صنايع‌دستي فرصتي براي تبادل اقتصادي

به گزارش ميراث آريا (chtn)، حسين هاتفي فارمد در مراسم اختتاميه نمايشگاه ملي صنايع‌دستي و هداياي جمهوري اسلامي با اعلام اين خبر گفت: با دعوت از تمامي وزارتخانه‌ها براي حضور در اين نمايشگاه به نظر مي‌رسد قراردادهاي خوبي بين طرفين درخصوص اختصاص بخشي از هداياي اين سازمان‌ها به صنايع‌دستي بسته‌ شده است.

وي ادامه داد: همچنين با توجه به اختصاص 20 درصد از هداياي بانک‌ها به صنايع‌دستي، با دعوت از نمايندگان بانک‌هاي سراسر کشور فرصتي مناسب براي اين تبادل اقتصادي فراهم شد.

معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي با بيان اينکه حضور سفراي 25 کشور جهان در اين نمايشگاه نقطه عطفي در برنامه‌ريزي‌هاي اين نمايشگاه محسوب مي شود، اظهار داشت: اين اتفاق فرصتي براي تبادل حضور هنرمندان ايراني در نمايشگاه‌هاي سراسري اين کشورها و حضور هنرمندان اين کشورها در نمايشگاه‌هاي کشورمان را فراهم کرد.

هاتفي با اشاره به اينکه اين نمايشگاه جايگاهي مناسب براي شناخت توانمندي‌هاي صنعتگران کشورمان بوده است، اظهار داشت: ما به دليل داشتن نگاه ترحم به اين هنرمندان، هيچگاه به جايگاه هنري اين افراد نپرداختيم و اين خود زمينه‌اي براي فراموشي اين هنرمندان شده است.

وي افزود: در حالي که جهانيان به نگه‌داشتن آثار تاريخي ما در موزه‌هايشان افتخار مي کنند و خواهان ميزباني هنرمندان ايراني هستند ما در واقع با فراموشي آنها فرصت را براي حفظ هنر و پايگاه هنري‌شان از دست داده‌ايم.

معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي با بيان اينکه امروز ما در مقابل اين هنرمندان مسئول هستيم، گفت: حمايت از توليد موجود صنايع‌دستي با وجود شهرک‌_ بازارچه‌ها و دهکده‌هاي صنايع‌دستي، حمايت از بازار صنايع‌دستي چه داخل و چه خارج از کشور، واگذاري آموزش صنايع‌دستي در سطوح مختلف به بخش خصوصي از تدابير معاونت صنايع‌دستي در حمايت از اين افراد است ضمن اينکه ما نيازمند مساعدت هنرمندان در اين عرصه نيز هستيم.
111/

انتهای پیام/

کد خبر 1387032513