تهيه پرونده ثبتي 364 اثر در خراسان شمالي

به گزارش ميراث آريا(chtn)و به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان خراسان شمالي عليرضا نجفي افزود: در تلاش هستيم بتوانيم آثار بيشتري را با توجه به شرايط ثبت در فهرست آثار ملي قرار دهيم.

وي ادامه داد: تعداد کل آثار تاريخي استان تا زمان انجام برنامه جامع بررسي و شناسايي استان نامشخص است ولي تاکنون تعداد 850 اثر در سطح استان شناسايي شده که در اين ميان براي 364 اثر پرونده ثبتي تهيه شده است.

معاون ميراث فرهنگي خراسان شمالي در مورد ويژگي‌هاي يک اثر جهت ثبت ملي گفت: تمامي آثاري که حداقل يکي از شرايط ثبت را دارا باشد واجد ثبت در فهرست آثار ملي کشور هستند.

نجفي در مورد حفظ آثار تاريخي اظهار داشت : براي حفظ اين گونه آثار قدم اول شناسايي آثار و سپس تهيه پرونده ثبتي در فهرست آثار ملي و نصب تابلوي معرفي اثر در محل براي جلوگيري از تجاوز عوامل مخرب انساني است.

وي استحکام بخشي به مرمت و باز پيرايي را از ديگر اقدامات حفظ آثار تاريخي دانست و افزود: ساير اقدامات براي حفظ آثار تاريخي تعيين حريم و عقد قرار داد با مشاوران براي تهيه طرح مرمتي و باز پيرايي آثار و مراقبت نيروهاي يگان حفاظت است.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1387032518