نمايشگاه جاذبه‌هاي تاريخي ايران افتتاح شد

محمد حسين برزين مسئول ستاد برگزاري نمايشگاه‌ها و تبليغات درباره برگزاري اين نمايشگاه به ميراث آريا( CHTN) گفت: اين نمايشگاه به مناسبت شصتمين سال پيوستن ايران به يونسکو و همچنين سالروز 1150 سالگي رودکي و سال بين‌المللي زبان‌ها از سوي ايران برگزار شده است.

وي با بيان اينکه اين نمايشگاه از تاريخ سوم تا ششم تيرماه برگزار مي‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاري اين نمايشگاه معرفي جاذبه‌ها و ظرفيت‌هاي ايران در حوزه‌هاي ميراث‌معنوي، ميراث تاريخي،‌ ميراث طبيعي و صنايع دستي ايران است.

به گفته برزين تا به حال ايران تنها توانسته هشت اثر طبيعي خود را در فهرست ميراث جهاني به ثبت برساند. اين در حالي است که با وجود اين همه جاذبه، ظرفيت‌هاي ايران براي ثبت جهاني آثارش بسيار زياد است.

مسئول ستاد برگزاري نمايشگاه‌ها و تبليغات با اشاره به اين نکته که در نمايشگاه جلوه‌هايي از زيبايي‌هاي طبيعي،‌ تاريخي،‌ معنوي و فرهنگي به نمايش درآمده است، ‌اظهار داشت: در اين نمايشگاه شش غرفه به نمايش لباس اقوام محلي، ‌نمايش مولاژ آثار تاريخي، نمايش صنايع‌دستي،‌ نمايش کتاب‌هايي در حوزه جاذبه‌هاي ايراني اختصاص يافته ضمن آنکه چايخانه سنتي ايراني نيز در محل نمايشگاه برپا شده است.

برزين با بيان اينکه اين نمايشگاه توسط دبير کل يونسکو افتتاح شد، خاطرنشان کرد: روز گذشته به مناسبت تولد 1150 سال رودکي همايشي در يونسکو برگزار شد که در همايش در اين زمينه سخنراني کرده و همچنين پيام رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري را در همين زمينه خواندم. ضمن آنکه بعد از برگزاري اين همايش نمايشگاه جاذبه‌هاي ايراني با اجراي موسيقي باستاني به عنوان بخشي از ميراث معنوي و ورزش پهلواني افتتاح شد.


به گفته وي قرار است فردا شب شب ايراني با حضور سفراي کشورهاي مختلف برگزار شود. در اين شب قرار است موسيقي سنتي ايراني، ‌تئاتر ايستانمايي شمس و مولانا به منظور معرفي غنا، فرهنگ و تمدن کهن و فاخر ايراني برگزار شود./115









انتهای پیام/

کد خبر 1387040517