کاهش زمان صدور مجوز ساخت مجتمع‌هاي خدمات رفاهي و بين‌راهي

به گزارش ميراث آريا( chtn) و به نقل از روابط عمومي معاونت سرمايه‌گذاري و طرح‌ها، مهدي جهانگيري که در جلسه کميته ملي مجتمع‌هاي خدمات رفاهي و بين‌راهي سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب افزود: در گذشته يک سرمايه‌گذار براي اخذ مجوز بايد يک سيکل اداري طولاني را در ميان ارگان‌هاي مختلف طي مي‌کرد که اين روند نيازمند پروسه زماني حداقل 15 ماه بود.

وي ادامه داد: اما اکنون به دليل تشکيل کار گروه مشترک ميان ارگان‌هاي ذيربط مانند وزارتخانه‌هاي مسکن و شهرسازي، جهاد کشاورزي، راه و ترابري و نيرو اين پروسه زماني حداکثر طي سه ماه انجام مي‌‌گيرد.

وي، با اشاره به اينکه طولاني شدن روند صدور مجوز باعث انصراف سرمايه‌گذار مي‌شد، تصريح کرد: با اجراي اين روند يکي از دغدغه‌هاي اصلي سرمايه‌گذاران برطرف شد.

اگر روند اجرايي کار نياز به مصوبه هيات دولت داشت، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آمادگي اين را دارد ظرف يک ماه اين مصوبه را از هيات مذکور دريافت کند.

وي، بر روند ادامه تشکيل جلسات کارگروه‌هاي مجتمع‌هاي بين‌راهي تاکيد کرد و افزود: بايد اعضاي اين کميته حضور جدي داشته باشند.

وي ادامه داد: از طريق رياست سازمان به استانداري‌ها اعلام شده تا زمان برگزاري دومين همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري که در آبان ماه برگزار مي‌شود، بسته‌هاي سرمايه‌گذاري مجتمع‌هاي بين‌راهي استان‌هاي خود را تهيه و در اين همايش ارائه دهند.

جهانگيري ادامه داد: در اين بسته‌ها بايد تمام تسهيلات مانند ( زمين، آب و برق ) به صورت رايگان در اختيار سرمايه‌گذاران قرار گيرد تا روند اجرايي کارها به سرعت پيش رود.

وي، با اشاره به صدور موافقت‌هاي اصولي براي برخي از مجتمع‌هاي بين‌راهي در استان‌ها تصريح کرد: مراحل اجرايي اين موافقت‌نامه‌ها پيگيري شود و در صورت عدم توجه سرمايه‌گذار به اجرايي کردن کار، موافقت‌نامه صادره باطل و در اختيار متقاضي ديگر قرار گيرد.

در ادامه اين جلسه، مديرکل دفتر سرمايه‌گذاري و بهره‌برداري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي نيز گفت: براي ساخت مجتمع‌هاي بين‌راهي، وزارت جهاد کشاورزي زمين را به صورت رايگان در اختيار سرمايه‌گذاران قرار مي‌دهد.

جلال الدين حيدري افزود: با توجه به اهميت بحث گردشگري در دولت، ساخت مجتمع‌هاي بين‌راهي در طرح‌هاي گردشگري گنجانده شد.

وي، با اشاره به اهميت موضوع ساخت مجتمع‌هاي بين‌راهي تاکيد کرد: در نظر داريم با هماهنگي دستگاه‌هاي ذيربط پروسه درخواست تا اجرايي شدن عمليات ساخت مجتمع‌ها را به 3 ماه برسانيم.

وي، طولاني شدن زمان درخواست تا اجرا و گذراندن مراحل اداري را سبب منصرف شدن سرمايه‌گذار دانست و تاکيد کرد: بايد تلاش کنيم اين روند شکل درست‌تري را طي کند.
102/

انتهای پیام/

کد خبر 1387041615