نمايشگاه صنايع دستي اوگاندا افتتاح شد

مهدي محمد عيني در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با اعلام اين خبر گفت: اين مراسم همچنين با حضور رييس مجامع امور بين الملل در وزارت امور خارجه و معاونان وزارت امور خارجه در فرهنگسراي ملل تهران برگزار شد.

وي با اشاره به اينکه آثار به نمايش در آمده در اين نمايشگاه در قالب کنده کاري بر روي چوب، مجسمه، تابلو، ميز و تعداد محدودي کارهاي فلزي به صورت نيزه‌هاي قديمي است، بيان داشت: بخش ديگري از غرفه‌هاي اين نمايشگاه نيز به عرضه شاخ و استخوان حيوانات در قالب گردن بند‌هاي تزييني و چراغ خواب اختصاص دارد.

اين مقام مسئول، هدف از برگزاري اين نمايشگاه شناساندن و معرفي توليدات صنايع دستي کشور اوگاندا به مردم کشورمان و جلوگيري از ايجاد بازار‌هايي که در سطح جهان با عنوان صنايع دستي اوگاندا برگزار مي شود دانست و افزود: کشورهاي آفريقايي به دليل پتانسيل‌هاي بالا و دست نخورده‌اي که دارند از مدت ‌ها پيش طرف توجه ساير کشور‌ها از نظر تسخير‌هاي بازارشان هستند و به همين دليل بازار فروش بسياري از توليداتشان با هجوم کالاهاي تقلبي پر شده است.

محمد عيني ادامه داد: توليدات ارائه شده در اين نمايشگاه به صورت کامل محصولات صنايع دستي کشور اوگاندا است، اظهار داشت: حضور سفير کشور اوگاندا و جمعي از سفراي کشورهاي آفريقايي به خوبي اين موضوع را تأييد مي کنند.

وي با بيان اينکه مشترکات ديني بخشي کشورمان با اين کشور آفريقايي بخشي ديگر از اهداف برگزاري اين نمايشگاه است، اظهار داشت: اين همکاري بين دو کشور همچنين کمک شايان توجهي در شناساندن فرهنگ و صنايع دستي اين کشور و همچنين معرفي داشته‌هاي فرهنگي ما به اين کشور آفريقايي است.

گفتني است نمايشگاه صنايع دستي اوگاندا از 15 تا 27 تيرماه جاري در فرهنگسراي ملل تهران آماده بازديد عموم علاقه مندان است.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1387041745