43 شي عتيقه از قاچاقچيان اشيا تاريخي در کرمان کشف شد

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کرمان، سرهنگ محمدرضا هاشمي نژاد فرمانده يگان حفاظت اين سازمان با اعلام خبر فوق گفت: در اين رابطه نيز 9 نفر از حفاران غيرمجاز دستگير و تحويل مراجع ذي‌صلاح شده‌اند.

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر 23 پايگاه حفاظتي در قالب 250 نيروي آموزش ديده مراقبت وپاسداري از حوزه‌هاي فرهنگي و محوطه هاي باستاني سراسر استان را بر عهده دارند، افزود: از ابتداي امسال با افزايش گشت‌هاي مراقبتي و بهره گيري از سيستم هاي حفاظتي و الکترونيکي ، پاسداري ازمناطق تاريخي وباستاني با شدت عمل بيشتري پيگيري شده است.

سرهنگ هاشمي نژاد درادامه با تقدير از نقش ارزنده مردم در حفاظت از بناها ومواريث فرهنگي خاطرنشان کرد: خوشبختانه بااطلاع‌رساني و فرهنگسازي‌هاي گسترده، مردم پي به ارزش آثار تاريخي وباستاني بومي و محلي خود برده‌اند و به عنوان بهترين حافظان ميراث فرهنگي عمل مي‌کنند.

وي در پايان بابيان‌اين نکته که خارج شدن هر اثر تاريخي از کشور به منزله خارج شدن بخشي از هويت واصالت اين مرز و بوم است خاطرنشان کرد: از همه هم استاني‌هاي عزيز درخواست مي‌شود تا انتقادات، پيشنهادات وگزارشات خود را در تمامي ساعات شبانه روز با ستاد خبري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري استان کرمان از طريق شماره تلفن 03412816701در ميان گذارند.
116

انتهای پیام/

کد خبر 1387041816