رونق فعاليت بخش خصوصي در توسعه گردشگري منطقه آزاد قشم

به گزارش ميراث آريا (chtn )،محمد اصغري مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم توديع معاون سياحتي اين سازمان گفت: توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري، از ارکان ارتقا رشد و آباداني منطقه آزاد قشم است که در چرخش اقتصادي اين منطقه، نقش بسزايي دارد.

وي افزود: جذب گردشگران داخلي و خارجي و ورود بيش از يک و نيم ميليون مسافر به جزيره قشم در طول سال، ناشي از رشد و توسعه بخش گردشگري در قشم است.

وي با اشاره به فعاليت روزافزون بخش خصوصي در حوزه گردشگري، تصريح کرد: مجوزهاي بسياري در زمينه هتل سازي، آژانس‌داري و احداث مجتمع‌هاي تفريحي و اقامتي به بخش خصوصي اعطا شده که بزودي شاهد جهش و تحول اساسي در توسعه گردشگري منطقه آزاد قشم، خواهيم بود.

مهندس اصغري، همچنين با تقدير از زحمات و تلاش‌هاي مهندس لاريجاني معاون سابق گردشگري ،محمدعلي ذبيحي را به عنوان سرپرست مديريت و گردشگري معرفي کرد.

در ادامه محمد ابراهيم لاريجاني اظهار داشت: طي 2 سال طبق سياست‌هاي تعيين شده در ابعاد مختلف از جمله توسعه گردشگري و سياحتي، حفظ آثار ميراث فرهنگي و مناطق حفاظت شده، توسعه صنايع دستي، برگزاري جشنواره ها، تشکيل ستاد دايمي سفرهاي قشم و توسعه اهداف ژئوپارک قشم، به فعاليت فعاليت پرداختيم و در بخش گردشگري و جذب مسافران با رشد 300 درصدي مواجه بوديم به نحوي که در طول سال 85، ميزان ورود مسافران به قشم 500 هزار نفر و در سال گذشته اين ميزان به يک و نيم ميليون مسافر و گردئشگر رسيد که با رشد قابل توجهي نشان مي‌دهد.

وي افزود: همچنين طي2 سال گذشته 36 تفاهمنامه همکاري با معاونت‌هاي گردشگري استان‌ها و مناطق نمونه گردشگري کشور با هدف تبادل تجربيات گردشگري و جذب توريست مسافر منعقد کرده ايم و بيش از 300 نفر از زنان و مردان قشمي را نيز در رشته‌هاي مختلف صنايع‌دستي آموزش ديده و مشغول توليد صنايع‌دستي قشم هستند.

در پايان مراسم محمدعلي ذبيحي سرپرست مديريت سياحتي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه گردشگري در قشم مستلزم همکاري و تعامل کليه ادارات و نهادهاي دولتي و شوراهاي اسلامي شهر و روستا و بخش خصوصي است.

وي افزود: آمادگي داريم سياست‌هاي کلان سازمان منطقه آزاد قشم را در راستاي توسعه گردشگري و فعاليت بخش خصوصي عملي کنيم.

اين مراسم در هتل بين المللي قشم و با حضور مسوولان ادارات و نهادهاي مستقر در قشم، شوراهاي اسلامي شهر و روستا، هتلداران، آژانس‌داران و ديگر فعالان گردشگري برگزار شد. در پايان اين مراسم با اهداي لوح تقدير و هدايا از زحمات و تلاش‌هاي آقاي محمد ابراهيم لاريجاني قدرداني شد.

116

انتهای پیام/

کد خبر 1387041826