راه‌اندازي بانک اطلاعات آموزشي کشورهاي عضو کنفرانس اسلامي

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي معاونت فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مرتضي احمدي مدير کل آموزش و برنامه‌ريزي اين معاونت با اعلام اين خبر گفت: تاکنون اطلاعات حدود 80 نفر از متخصصان کشورهاي عضو جمع‌آوري شده است و ديگر اعضا نيز اطلاعات متخصصان و مدرسان داراي شرايط خود را براي تکميل بانک اطلاعاتي ارايه کنند.

وي افزود: به‌روز ‌کردن اين بانک اطلاعاتي و همچنين ايجاد ارتباط بين شبکه‌ آموزشي کشورهاي آسيا و اقيانوسيه (اسکاپ) با ديگر شبکه‌هاي آموزشي در بخش گردشگري، از مأموريت‌هاي جديد ايران در اين شبکه است.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: ايران مسئول پي‌گيري و راه‌اندازي بانک اطلاعاتي گردشگري کشورهاي عضو کنفرانس اسلامي (OIC) شده و قرار است اطلاعات مربوط به حوزه‌ آموزشي گردشگري کشورهاي عضو را جمع‌آوري و بانک اطلاعاتي آن ‌را راه‌اندازي کند.

احمدي در ادامه گفت: در آخرين اجلاس اعضاي شبکه‌ آموزشي اسکاپ موضوع‌هاي ديگري از جمله تبادل دانشجويان بين کشورهاي عضو و تقويت‌ حوزه‌ آموزش‌هاي گردشگري، راه‌اندازي مؤسسه‌هاي هماهنگي و اجرايي اسکاپ و استفاده از جاذبه‌هاي مشترک کشورهاي آسيا و اقيانوسيه مانند جاده‌ي ابريشم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وي همچنين به استاندارد‌سازي سرفصل‌هاي درسي و دوره‌هاي آموزشي کشورهاي عضو اسکاپ اشاره کرد و گفت: با ارايه‌ طرح‌ آموزشي \"مارکوپولو\" ازسوي چين مقرر شد که با استاندارد‌سازي و يکسان‌سازي سرفصل‌هاي درسي در رشته‌هاي گردشگري، زمينه‌ تحصيل دانشجويان اين رشته‌ها در ديگر کشورهاي عضو شبکه‌ اسکاپ فراهم شود.

مدير کل آموزش و برنامه‌ريزي معاونت فرهنگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در پايان گفت: قرار است که در جريان استانداردسازي سرفصل‌هاي آموزشي و درسي رشته‌هاي گردشگري، زمينه‌ حضور مدرسان و استادان رشته‌هاي گردشگري در دوره‌هاي آموزشي بين‌المللي نيز فراهم شود. /120

انتهای پیام/

کد خبر 138704185