قديمي ترين پيست اسکي خاورميانه ساماندهي مي‌شود

ابراهيم اکبري رئيس ادارهن ميراث فرهنگي شهرستان دماوند و فيروز کوه درباره برنامه‌هاي سال 87 اين مجموعه به خبرگزاري ميراث آريا (chtn) گفت: در سال87 اعتبار بسيار مناسبي به بخش گردشگري اين مجموعه از محل استانداري تخصيص داده شد که اين اعتبار در بخش احداث زيرساخت‌هاي گردشگري در شهرستان‌هاي فيروزکوه و دماوند به کار گرفته مي‌شود .

وي ادامه داد: اعتبار تخصيص يافته در بخش گردشگري شهرستان فيروزکوه 500 ميليون تومان و در شهرستان دماوند 650 ميليون تومان است که از محل استانداري و توسط بخش خصوصي اداره مسکن به اجرا درمي‌آيد.

رئيس اداره ميراث فرهنگي شهرستان دماوند و فيروزکوه افزود: بخشي از اعتبار ياد شده در منطقه فيروزکوه به ساماندهي چشمه آب معدني هرانده اختصاص داده شده که با توجه به ويژگي‌هاي بومي و جاذبه‌هاي طبيعي اين منطقه مي‌تواند خيل عظيمي از گردشگران را به سوي خود جذب کند.

اکبري در ادامه از تخصيص اعتبار 144 ميليون توماني در بخش ارجمند شهرستان فيروزکوه خبرداد و بيان داشت: اعتبار 144 ميليوني تخصيص يافته در بخش گردشگري اين منطقه به احداث سرويس بهداشتي، نماز خانه، سکوهاي اقامتي، مرکز بهداشت و واحدهاي دسترسي محلي و در نهايت به تجهيز آنها اختصاص مي‌يابد .

وي با توجه به اعتبار مناسب در بخش گردشگري سال 87 را سال پويانمايي سازمان در شهرستان‌هاي دماوند و فيروز کوه ناميد.

اکبري در مورد وضعيت ساماندهي و تجهيز پيست اسکي آبعلي دماوند اظهار داشت: طي گذشت 15 روز از انجام عمليات ساماندهي و تجهيز، پيشرفت فيزيکي اين مجموعه بالغ بر80 درصد بوده است .

وي اعتبار 100 ميليوني براي اجراي اين پروژه را از محل اعتبارات سال 86 و اجراي آن را با همکاري شهرداري اعلام کرد و افزود: اجراي اين پروژه در چند فاز عملياتي تعريف شده و به سرعت در حال انجام است .

يادآور مي‌شود احياي پيست تاريخي آبعلي به عنوان يکي از منحصر به فردترين پيست‌هاي ايران که روي محور تاريخي – فرهنگي شرق استان تهران ( فيروزکوه – دماوند ) تعريف شده است، مي‌تواند نقش حياتي و موثري در جلب گردشگر و توريست داشته باشد و گام نويني براي رونق صنعت گردشگري ايران به شمار مي‌رود .

/115

انتهای پیام/

کد خبر 138704204