حرکت جديد ايران در مسير توسعه پايدار گردشگري آغاز شده است

به گزارش ميراث آريا( chtn)،عبد خدايي، مشاور رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران ظهر امروز در همايش ملي نوآوري و شکوفايي در صنعت گردشگري با قرائت بيانيه‌اي از سوي افرادي که در سازمان ايرانگردي و جهانگري فعاليت مي‌کردند، گفت: امروز ايران در عرصه‌هاي مختلف جهاني، کشوري شناخته‌شده و داراي موقعيت هاي برجسته بين المللي است.

وي ادامه داد: در تمام دوران فعاليت سازمان ايرانگردي و جهانگردي و پس از آن سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، هيچ‌گاه رياست اين سازمان به چنين جايگاهي که رحيم‌مشايي در دولت نهم دارد، دست پيدا نکرد. اين امر فرصت مغتنمي براي بهره‌برداري بخش خصوصي است.

وي در قسمت ديگري از اين بيانيه ادامه داد : هويت هر ملتي را ميراث فرهنگي تشکيل مي‌دهد. کشور کهن ايران با نشانه‌هايي از خدمت و فرهنگ چندهزار ساله، برگ زرين مادي و معنوي پدران ماست و ميراثي افتخارآميز براي همگان است. اين سرزمين در گذشته آن‌طور که بايسته و شايسته است، معرفي نشده است.

در ادامه اين همايش خسرو ايرانپور دبير جامعه هتلداران ايران نيز به نمايندگي از بخش خصوصي صنعت گردشگري، منشور رسانه در حوزه‌ گردشگري را مطابق با اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله دانست و تأکيد کرد: بخش خصوصي اين آمادگي را دارد تا با دولت براي تهيه اين منشور همکاري کند.

وي ادامه داد: خوشبختانه توجه دولت و مجلس براي همکاري و حمايت از بخش خصوصي در اقدامات مختلف سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نمايان است. اميدواريم در مجلس هشتم نيز مانند مجلس گذشته، به تشکيل فراکسيون گردشگري و انجام اقداماتي در حوزه‌ گردشگري توجه شود.

يادآور مي‌شود در پايان اين همايش و پيش از اجراي برنامه موسيقي ارکستر ملي ايران به رهبري فرهاد فخرالديني ، از سوي بخش خصوصي لوح تقديري به رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و معاون گردشگري اين سازمان اهدا شد./ 102

انتهای پیام/

کد خبر 1387042924