آموزش هنر حوله بافي سنتي در دفتر فيروزکوه و دماوند

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان تهران، سرپرست دفتر ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان‌هاي دماوند و فيروزکوه ضمن بيان اين مطلب افزود: با تلاش معاونت صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي سازمان استان‌هاي تهران و مسئولان دفتر دماوند و فيروزکوه کارگاه آموزشي هنر حوله‌بافي سنتي براي احيا اين هنر ديرينه در محل دفتر اين شهرستان راه‌اندازي مي‌شود.

ابراهيم اکبري با اشاره به اينکه از تاريخ 23 تير ماه ثبت نام از علاقمندان آغازمي شود، اظهار داشت: علاقه‌مندان تا 12 مرداد ماه ادامه دارد و تاريخ شروع کلاس‌ها نيز 15 مرداد ماه است.

وي تصريح کرد: متأسفانه اين هنر کهن با توجه به رشد صنعت مانند بسياري از شاخه‌هاي ديگر هنري ناديده گرفته شده و در حال انقراض است و اميد است با آموزش در سطح وسيع، اين هنر کهن به جايگاه پيشين خود مربوط مي شود.

گفتني است هنر پارچه بافي در شهر گيلان دماوند از ديرباز يکي از رشته‌هاي هنري رايج و مخصوص اين شهر بوده و در غالب خانه‌ها، زنان خانه‌دار در کنار کارهاي روزانه منزل از اين هنر به عنوان صنعتي براي ياري به اقتصاد خانواده بهره مي‌گيرند./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387043026