به گزارش ميراث آريا(CHTN)به نقل از روابط عمومي دادستاني کل کشور، قربانعلي دري نجف آبادي دفاع از حقوق ملت بزرگوار ايران اسلامي در ابعاد مختلف را رسالت ذاتي حاکميت دانسته و تاکيد کرد: دادستاني تلاش‌ خود را در راه حمايت و صيانت از حقوق ايرانيان خارج از کشور مبذول خواهد داشت و اتباع جمهوري اسلامي در هر کجاي دنيا که باشند، ايران خانه اصلي آن‌هاست و نظام اسلامي، صيانت از حقوق ايشان را وظيفه خود مي‌داند.

دري نجف آبادي با اشاره به نقش ايرانيان خارج از کشور در رشد و توسعه ايران افزود: سرمايه عظيم انساني و قابليت بالقوه و کم نظير ايرانيان خارج از کشور بايد در جهت تسريع رشد و بالندگي کشور عزيزمان بکار گرفته شود و ايرانيان هر کجا که باشند، خود در قبال سرنوشت کشور خود مسئول و متعهد بدانند.

وي ايجاد امنيت سرمايه گذاري را يکي از ضروريات فراروي دستگاه قضائي دانست و گفت: تدوين قانون حمايت از سرمايه گذاري که بسيار مترقي و پيشرو است، گام مثبتي در راه گسترش سرمايه گذاري و رفع موانع سرمايه گذاري است و سياست‌هاي ابلاغي اصل 44 نيز مکمل اين فرآيند در جهت تحول اقتصادي است.

دري نجف آبادي افزود: بطور کلي آزاد سازي تقدم بر واگذاري دارد و در وهله اول بايد سيطره بخش دولتي از فعاليت‌هايي که قابل واگذاري است، برداشته شود و راجع به اصل 44 نيز ما مي‌توانيم با اجراي واقعي اين سياست‌ها کشور را به سر حد خيزش جدي اقتصادي برسانيم تا حدي که ده‌ها فولاد مبارکه بسازيم و رشد توليد ناخالص ملي خود را به ده‌ها برابر وضعيت فعلي برسانيم و از اتکا به اقتصاد تک محصولي فاصله بگيريم. /105


انتهای پیام/

کد خبر 138705014