نصرت‌الله سپهر در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با اعلام اين خبر گفت: معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان کرمانشاه با همکاري شهرداري و شوراي شهر کرمانشاه تنديسي به ارتفاع 10 متر از نقش گليم هرسين به عنوان يکي از انواع گليم‌هاي مطرح کشور ساخته است.

وي با اشاره به اينکه اين تنديس در حال حاضر آماده بهره برداري است، اظهار داشت: تنديس گليم هرسين به عنوان اولين نشانه صنايع دستي استان در يکي از ميادين پيشنهادي با اتفاق نظر طرفين نصب مي شود.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي کرمانشاه ادامه داد: ساخت اين تنديس بر مبناي اهميت گليم منطقه هرسين در زندگي مردم و اشتغال بيش از 10 هزار نفر از طريق آن صورت گرفته است.

سپهر با بيان اينکه اين تنديس توسط يکي از هنرمندان فرهيخته استان ساخته شده است، گفت: ساخت اين نماد به منظور حفظ و احيا و توسعه هنر گليم بافي که ريشه در باور‌ها، اعتقادات و فرهنگ عاميانه مردم دارد و بر اساس جايگاه ويژه آن در بهبود زندگي خانواده‌ها صورت گرفته است.

وي ابراز اميدواري کرد ساخت و نصب اين اثر هنري انگيزه‌اي مضاعف در بين آحاد مردم به ويژه جوانان و نوجوانان باشد و آنها روزي به داشته‌هاي هنري و فرهنگي خود افتخار کرده و در بسط، توسعه و پاسداشت آن بکوشند./111

انتهای پیام/

کد خبر 138705027