فروشنده توليدات صنايع دستي در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اينکه امروز فروش اين محصولات به يک معضل جدي براي هنرمندان تبديل شده است، صنعتگران هر استان نيازمند مکاني براي فروش مستقيم توليدات خود هستند.

ناصر سکوتي ادامه داد: هزينه‌هاي سنگين جابجايي اين کالا‌ها براي عرضه در بازار‌هاي داخلي و حضور دلالاني که توليدات اين افراد را به قيمتي پايين مي خرند، انگيزه را از اين هنرمندان گرفته است.

وي با اشاره به اينکه گردشگري که وارد کشور مي‌شود امکان خريد مستقيم و آزاد را به دليل وجود همين واسطه‌ها ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر با وجود کمبود توريست در کشور، راهنما‌ها به عنوان واسطه اين گروه را به هرجا که خود مي‌خواهند مي‌برند.

اين فروشنده افزود: در اغلب اوقات راهنما‌ها قبلاً با صاحبان مغازه‌ها هماهنگ مي‌کنند و در عوض گرفتن درصد بالايي از پول دريافتي، توريست‌ها را به مغازه مورد نظر مي‌برند.

سکوتي با بيان اينکه بسياري از توليدات صنايع دستي بازار خود را به طور کامل از دست داده‌اند، تصريح کرد: تعداد قابل توجهي از محصولاتي که امروز به کالاهاي لوکس تبديل شده اند، به دليل قيمت بالايشان و پايين بودن قدرت خريد مردم امکان فروش داخلي خود را از دست داده‌اند.

وي خاطرنشان کرد: امروز توليدکنندگان و فروشندگان اين عرصه بيش از پيش نيازمند حمايت دولت هستند، چراکه دولت مي‌تواند با پرداخت تسهيلات به صنعتگران صنايع دستي مانع افول هنرشان شود./111


انتهای پیام/

کد خبر 1387050311